15:55|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 08 آبان 1398 - 10:36
کد خبر: 13195
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با باریش عنوان کرد:

خط کشی ۳۷۲ کیلومتر راه در محور‌های مواصلاتی ارومیه

۶۶۹ عدد تابلو اعم از هشداردهنده و اطلاعاتی، هشداردهنده ریلی، گروهبانی تابلو‌های جان پناه پل، تابلو‌های تعیین مسیر در ورودی شهر مورد عملیات بازسازی و تعمیر قرار گرفته است.
خط کشی ۳۷۲ کیلومتر راه در محور‌های مواصلاتی ارومیه

ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌‍‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، با تشریح عملکرد این اداره در حوزه ایمنی راه و حریم گفت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ارومیه بیش از ۱۹۰۰ کیلومتر راه شامل بزرگراه، راه‌های اصلی و فرعی و روستایی را زیر پوشش دارد که از این میزان حدود ۵۹۵ کیلومتر راه اصلی و فرعی بوده که نگهداری از این سرمایه ملی با هدف بالا بردن ضریب ایمنی و بهبود امنیت تردد در این محور‌ها در حال انجام است.

وی یکی از مهمترین منافع حاصل از فرایند نگهداری درست راه‌ها در جهت کاهش هزینه چرخه عمر پروژه‌های راه به دلیل کاهش تعداد و شدت تصادفات و ارتقای سطح ایمنی راه‌های جدید و شبکه راه‌های موجود جهت بهره برداری مناسب از راه‌ها را بازدید‌های مستمر کارشناسان و مسئولین هر حوزه و گزارشات به موقع راهداران دانست و گفت: ۱۶۰ عدد چراغ چشمک زن از ابتدای امسال تاکنون مورد بازبینی و رفع نواقصات قرار گرفته و عمده فعالیت‌ها در محور‌های پرحادثه این شهرستان بوده است.

این مقام مسئول تشریح کرد: علاوه بر عملیات سرویس دهی و نگهداری چراغ‌های چشمک زن عملیات تهیه و نصب در تقاطع‌های جاده‌ای، دوربرگردان‌ها، و دیگر نقاطی که توجه و دقت بیشتر راننده را می‌طلبد از اهم محل‌های استقرار و نصب چراغ‌های چشمک زن جاده‌ای است.

شکری در ادامه از عملیات اصلاح و مرمت تابلو‌ها نیز خبر داد و یادآورشد: ۶۶۹ عدد تابلو اعم از هشداردهنده و اطلاعاتی، هشداردهنده ریلی، گروهبانی تابلو‌های جان پناه پل، تابلو‌های تعیین مسیر در ورودی شهر مورد عملیات بازسازی و تعمیر قرار گرفته ونیز ۵۹۳ عدد تابلو بنا به نیاز در محور‌ها نصب شده و بیش از سه هزار و ۱۰۰ عدد تابلو نیز شستشو شده اند.

وی اذعان کرد: تهیه بانک جامع اطلاعاتی شامل اطلاعات کامل پل‌ها و ابنیه فنی طی سه ماهه نخست سال با اعزام اکیپ‌های ویژه فنی و تخصصی کارشناسان انجام گرفته و سه ماهه دوم نیز درجهت اصلاح نواقصات ۳۶ مورد تعمیر نرده حفاظ و قرنیز و نیز بیش از ۴۷۰ شاخه گاردریل اصلاح و مرمت شده و ۱۵۶ شاخه گاردریل جدید نیز در محل‌های پرحادثه نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌‍‌غربی با اشاره به عملیات گسترده راهداری در بخش دیگری با عنوان بهسازی و تعمیر پل‌ها شامل تعمیر رادیه برید، تعویض دال و ترمیم دستک‌های پل‌ها، باکس گذاری و تعریض پل، مقاوم سازی پایه پل‌ها، تنقیه و لایروبی، تعمیر دیواره‌های هدایت آب، مرمت، قرنیز و نرده پل علی الخصوص در محور‌های روستایی افزود: بیش از ۱۰ دستگاه پل بزرگ و کوچک از ابتدای امسال تاکنون در محور‌ها مورد عملیات تنقیه شده است.

شکری در رابطه با دور برگردان نزدیک دانشگاه آزاد ارومیه نیز اظهار کرد: دوربرگردان نزدیک به دانشگاه آزاد را شهرداری به عنوان ورودی شهر اعلام کرده است و حضور دانشگاه آزاد ارومیه در این مکان و پارکینگ‌هایی که برای دانشجویان و مراجعه‎کنندگان آن ساخته شده است شرایط را تغییر داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌‍‌غربی در رابطه با کنترل خودروهای دانشگاه گفت: خودروهایی که به این دانشگاه مراجعه می‌کنند باید کنترل و محلی برای ساماندهی ماشین های این دانشگاه در نظر گرفته شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید