14:41|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 06 آبان 1398 - 09:11
کد خبر: 13180
جراح دندانپزشکی در گفت‌و‌گو با باریش:

کاهش مواد معدنی، دندان را مستعد پوسیدگی می‌کند

پوسیدگی دندان طی فرایندی به وجود می‌آید و یکی از این مراحل کاهش مواد معدنی است که می‌تواند دندان را مستعد پوسیدگی کند.
کاهش مواد معدنی، دندان را مستعد پوسیدگی می‌کند

دکتر مینا بوتراب، جراح دندانپزشکی در گفت‌و‌گو با سرویس سلامت باریش نیوز با اعلام این خبر اظهار کرد: بسیاری از مردم وقتی دچار پوسیدگی دندان می‌شوند می گویند؛ جنس دندانهایم بد است، والدینم نیز دندانهای‌شان جنس خوبی نداشت، دندانهای من هم مثل آنها است به همین علت اکنون خراب شده اند.

وی تصریح کرد: ممکن است در برخی مواقع، حقیقت داشته باشد که دندان‌های برخی افراد بیشتر مستعد پوسیدگی است اما معمولا دلایل دیگری باعث پوسیدگی دندانها میشود

مشاور پزشکی باریش خاطرنشان کرد: تعدادی از مراحل لازم برای ایجاد پوسیدگی وجود دارد، که از کاهش مواد معدنی دندان شروع می شود، پوسیدگی دندان همچنین زمانی رخ می‌دهد که غذاهای حاوی کربوهیدرات بین دندان‌ها گیر بیفتد و به طور کامل با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن پاک نشود.

بوتراب ادامه داد: دلایل اصلی پوسیدگی دندان، غذاهای شکری، چسبنده و نوشیدنی‌ها است. هر چه شکر بیشتری مصرف شود، اسید بیشتری تولید می‌شود که منجر به پوسیدگی خواهد شد.

وی افزود: قند با پلاک ترکیب می‌شود و مینای دندان را تضعیف می‌کند و شما را در معرض پوسیدگی دندان قرار می‌دهد، هربار که یک ماده شیرین می‌خورید، دندان‌های شما برای 20 دقیقه آسیب‌پذیر هستند.

این جراح دندانپزشکی در پایان با تاکید بر اینکه مصرف خودسرانه داروها می‌تواند باعث تشدید بیماری و طولانی‌تر شدن دوره درمان شود، افزود: بیماران بهتر است به ویژه در موارد مربوط به عفونت دندان به جای استفاده سر خود از داروها و آنتی‌بیوتیک به دندانپزشک معالج و یا متخصص ریشه مراجعه کنند تا مشکلشان به صورت تخصصی‌تر حل شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید