01:48|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 06 آبان 1398 - 08:40
کد خبر: 13178
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با باریش خبر داد:

تولید سالانه یک‌هزار و ۲۵۰ مگاوات برق در استان

سالانه یک‌هزار و ۲۵۰ مگاوات برق در آذربایجان‌غربی تولید و تنها یک‌هزار مگاوات آن در سال مصرف می‌شود.
تولید سالانه یک‌هزار و ۲۵۰ مگاوات برق در استان

اکبر حسن‌بگلو، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز با اعلام این خبر اظهار کرد: ۹۹ درصد جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان‌غربی از نعمت برق برخوردار هستند؛ یک‌هزار و ۲۵۰ مگاوات برق نیز سالانه در استان تولید و تنها یک‌هزار مگاوات آن در سال مصرف می‌شود.

وی در ادامه به الکترونیکی شدن خدمات شرکت در راستای تسهیل و تسریع ارائه خدمات به مشترکین اشاره کرد و افزود: سامانه تلفنی ۱۵۲۱ با هدف دریافت خدمات غیرحضوری شرکت برق فعال است و از طریق این سامانه می‌توان نسبت به پرداخت قبوض بهای برق مصرفی اقدام کرد.

این مسئول گفت: در صورتی که مردم از خدمات اینترنتی جهت اعلام کارکرد، مشاهده قبض و پرداخت آن استفاده کنند، این امکان مهیا می‌شود که چاپ قبض کاعذی متوقف شده و هزینه‌های صرفه‌جویی شده در این حوزه‌ها صرف گسترش و بهبود سیستم توزیع برق شود.

حسن‌بگلو با بیان اینکه این اقدام منجر به کاهش هزینه‌ها و الکترونیکی شدن هزینه مصرف برق می‌شود و به نوعی به اقتصاد کشور کمک می‌کند، ادامه داد: تاکنون ۹۹ درصد از مشترکان برق استان در راستای اجرای «طرح ملی قبض سبز» نسبت به ثبت شماره تلفن خود اقدام کرده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ تُن کاغذ برای ارائه قبوض کاغذی به مشترکان مصرف می‌شود که برای احترام به طبیعت و استفاده از خدمات غیرحضوری، تغییر قبوض کاغذی به پیامک‌های تلفن همراه یا تلفن ثابت تغییر خواهد یافت.

وی اعلام کرد: ارسال شماره اشتراک به سامانه پیامکی /۱۰۰۰۰۴۴۱۱۲۱ / یا مراجعه به دفاتر پیشخوان یا ICT  روستایی‌ دفاتر خدمات فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی برای اعلام شماره همراه و شماره اشتراک از دیگر روش‌های ثبت شماره در سامانه شرکت برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه 28 خدمت این شرکت از این پس به صورت الکترونیکی به مشترکین عرضه می شود، یادآور شد: با حذف قبوض کاغذی صورت‌حساب برق مصرفی هر مشترک از طریق پیامک برای مشترکان ارسال می‌شود و مشترکان باید در اسرع وقت نسبت به ثبت شماره تلفن همراه خود در سامانه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی اقدام کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید