08:00|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 02 آبان 1398 - 13:28
کد خبر: 13166
معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه در گفت‌و‌گو با باریش:

90 درصد انهار داخلی شهر لایروبی شده است

تخلیه زباله و نخاله در محل کانال‌های شهری معضل آبگرفتگی معابر در روزهای بارانی را تشدید می‌کند.
90 درصد انهار داخلی شهر لایروبی شده است

امیر سحابی، معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در رابطه با اقدامات پیشگری کننده برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر در روزهای پر بارش شهر ارومیه اظهار کرد: آبگرفتگی معابر متاسفانه مربوط به دیروز امروز نیست البته سال قبل مشکلات این حوزه رصد شد ولی برطرف شدن تمامی آنها بدون شک نیاز به زمان طولانی دارد.

وی با بیان اینکه برخی از این کانال‌های مربوط به جمع آوری آبهای سطحی نیاز به مرمت دارند، افزود: برخی از کانال‌های در مبادی خروجی شهر تبدیل به نهر می‌شود و در نتیجه گنجایش ظرفیت دفع آب را تضعیف شده و باعث آبگرفتگی می شود.

این مسئول با بیان اینکه آبگرفتگی معابر در زمان بارندگی وجود دارد و نمی توان آن را انکار کرد، گفت: بیش از 90 درصد انهار داخل شهر به طور کامل انجام شده ولی معضل اصلی در این رابطه آن است که برخی از شهروندان از روی بی اطلاعی زباله و یا نخاله های ساختمانی خود در محل کانا‌ل‌های آب تخلیه می‌کنند و همین امر معضل آبگرفتگی را تشدید می‌کند.

سحابی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده، افرادی که اقدام به تخلیه نخاله و یا ریختن زباله در کانال‌های جمع‌آوری آبهای سطحی کنند به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه در پایان به لایروبی روخانه شهرچای ارومیه اشاره کرد و افزود: یکی از اساسی ترین مشکلات در لایروبی این رودخانه کمبود وقت است با توجه به کاربرد آب سد شهرچای برای کشاورزی، فرصتی که برای لایروبی در اختیار داریم بسیار اندک است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید