08:46|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 02 آبان 1398 - 10:49
کد خبر: 13161

ارومیه؛ مهد فرهنگ میزبانی از مسابقات ورزشی بین‌المللی

ارومیه در چندین سال گذشته توانسته پله‌های ترقی را یکی پس از دیگر طی کند و میزبان مسابقات مختلف جهانی و آسیایی شود.
ارومیه؛ مهد فرهنگ میزبانی از مسابقات ورزشی بین‌‌المللی

به گزارش سرویس ورزشی باریش نیوز، میزبانی متعدد ارومیه برای مسابقات بین‌المللی نشان دهنده توجه این شهر به مسابقات ورزشی در کشور است حتی در بیشتر این مسابقات نیز ورود بانوان آزاد بود.

ایران در دوره قبلی نیز میزبانی مرحله مقدماتی را بر عهده گرفته بود و امسال نیز میزبانی این بازی‌ها به ایران رسید.

سالن غدیر ارومیه از جمله سالن‌های مجهز و استاندارد فوتسال ایران، برای برگزاری بازی‌های فوتسال مناسب و دارای استانداردهای لازم است که همین عامل می‌تواند ظرفیت غنی فوتسال ایران در سالن‌های استاندارد را به رخ AFC بکشد.

در حال حاضر نیز مرحله مقدماتی مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا به مدت سه روز با حضور تیم‌هایی از ازبکستان، تاجیکستان، نپال، افغانستان، ایران، قرقیزستان و ترکمنستان به میزبانی ایران در شهرستان ارومیه در حالی برگزاری است که چهار تیم برتر این مسابقات جواز حضور در مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۰ مردان آسیا که اسفند امسال در کشور ترکمنستان برگزار می‌شود را کسب می‌کنند.

پس از اینکه قفل ورود بانوان به ورزشگاه‌های فوتبال در بازی تیم ملی شکست حالا با چراغ سبز هیات فوتبال آذربایجان‌غربی بانوان می‌توانند بازی‌های فوتسال مقدماتی آسیا را رایگان در ارومیه از نزدیک تماشا کنند و با تشویق تیم ملی فوتسال ایران روحیه شاگردان ناظم‌الشریعه را برای حضور در مرحله نهایی دو چندان کنند.

در راستای ارج نهادن به هواداران، تماشای تمام این بازی‌ها رایگان و بیش از یک چهارم ظرفیت ورزشگاه نیز به بانوان اختصاص یافته است.

ارومیه از دیرباز به پایتخت والیبال آسیا و شهر عاشقان والیبال مشهور است و رشته ورزشی والیبال قدمت بسیار دیرینه‌ای در این شهر تاریخی کهن و مرزی دارد به طوری که عشق به والیبال در رگ و خون همه مردم این شهر جاری است ولی تمام تلاش‌ها برای برگزاری بی‌نقص مسابقات والیبال به ثمر نشست و ارومیه میزبان مسابقات بسیاری از جمله فوتسال شد.

پس از میزبانی شایسته رقابت‌های جهانی والیبال این بار نوبت میزبانی رقابت‌های فوتسال مقدماتی قهرمانی آسیا  در ارومیه است و تاکنون همه مسئولین استان با اتحاد و همدلی سنگ تمام گذاشته‌اند تا تیم‌ها و میهمانان این دوره با خاطره‌ای خوب این شهر را ترک کنند.

شرایط مسابقات به حدی عالی است که دژان ددویچ، سرمربی تاجیکستان با اشاره به میزبانی بسیار عالی ارومیه اظهار کرد: در این شهر با تیم‌های حاضر با احترام و شخصیت برخورد می‌شود به طوری که تیم تاجیکستان احساس غریبی در این شهر نکرد و ارومیه را مانند کشور خود می‌دانند.
وی افزود: مهم‌ترین بازی ما برای صعود، دیدار با افغانستان است و در این بازی به‌دنبال پیروزی و صعود هستیم.

برگزاری رقابت‌های ورزشی در حد جهانی نیازمند آماده سازی‌های امکانات مناسب با استانداردهای سختگیرانه مسئولان فدراسیون جهانی همراه بود اما هیچکدام از این قواعد و قوانین سخت مانع تلاش‌ها و اتحاد مسئولین آذربایجان‌غربی نشد و امروز ارومیه خود را برای قرار گرفتن در ردیف شهرهای جهانی آماده کرده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید