16:10|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 22 مهر 1398 - 07:23
کد خبر: 13108
یادداشت:

هتل‌های لوکس؛ نیاز شهری که خیز گردشگری برداشته است

کلانشهر ارومیه در شرایط بسیار خوب جغرافیایی قرار گرفته و در فصول مختلف سال پذیرای مهمانان زیادی از شهرهای داخلی و خارجی است که این امر باعث شده کمبود هتل‌های لوکس در این شهر بیش از گذشته احساس شود.
 هتل‌های لوکس؛ نیاز شهری که خیز گردشگری برداشته است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، ارومیه، مرکز آذربایجان غربی، چند سالی می‌شود که به کلانشهر تبدیل شده و لزوم توسعه و پیشرفت این شهر در مقایسه با چند سال گذشته بیشتر به چشم می‌خورد.
با توجه به اینکه ارومیه در شرایط بسیار خوب جغرافیایی قرار گرفته، در فصول مختلف سال پذیرای مهمانان زیادی از شهرهای داخلی و خارجی است و نزدیک به ده هتل برای اقامت مسافران و گردشگران در این شهر وجود دارد.
به لحاظ اهمیت صنعت گردشگری و توسعه مراکز اقامتی، ضرورت ساخت هتل‌های چند ستاره با رعایت استانداردها در شهر ارومیه بسیار احساس می‌شود و این کار باعث می‌شود تا آمار گردشگران و بازدیدکنندگان از شهر ارومیه و مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری بیشتر شود.
احداث هتل‌های لوکس و چند ستاره می‌تواند تحول اساسی در صنعت گردشگری و توسعه شهری در ارومیه به وجود آورد اما این امر زمانی تحقق پیدا می‌کند که مسئولان و متولیان امر بتوانند زمینه احداث هتل‌های لوکس در این شهر را فراهم کنند و به آن بها دهند.
طبق اعلام مسئولان در تابستان سال گذشته مجموع اقامتی که در طول نیمسال اول سال 98 ثبت شده یک میلیون و 49 هزارو 977 نفر بوده که در برخی از ماه‌های تابستان منجر به اشغال صددرصدی هتل‌های استان شده که این امر نشان می‌دهد که آذربایجان‌غربی و به ویژه شهر ارومیه ظرفیت زیادی برای سرمایه گذاری و ایجاد هتل‌های جدید در استان را دارد.
همچنین افزایش اقامت در هتل‌ها، مهمانپذیرها و هتل آپارتمان‌های تحت پوشش میراث فرهنگی نیز نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش را تجربه کرده است.
توسعه زیرساخت‌های گردشگری در آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه نیازمند توجه بیشتر مسئولان و سرمایه گذاران را می‌طلبد و استقبال بی‌نظیر گردشگران و مسافران از نقاط مختلف کشور و همچنین ورود مسافران خارجی به این منطقه این نیاز را بیش از گذشته نمایان می‌کند که باید توسعه زیرساخت‌های گردشگری و احداث هتل‌های لوکس یکی از گزینه‌های مهم در اولویت کاری متولیان قرار بگیرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید