05:04|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 21 مهر 1398 - 06:57
کد خبر: 13101
یادداشت:

تسهیل سرمایه‌گذاری؛ پاشنه آشیل توسعه در آذربایجان‌غربی

یکی از موانع توسعه در آذربایجان را می توان مسیر سنگلاخی و پر پیچ و خم سرمایه گذاری دانست که علیرغم وعده‌های داده شده هنوز خروجی جلسات برگزار شده مسئولان نتوانسته کام سرمایه گذاری را در این استان شیرین کند.
تسهیل سرمایه‌گذاری؛ پاشنه آشیل توسعه در آذربایجان‌غربی

سرویس اقتصادی باریش نیوز، یکی از موانع جدی در راه توسعه آذربایجان غربی را می‌توان نبود زمینه‌های لازم برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی عنوان کرد، مسیر پرپیچ و خم و سنگلاخی سرمایه‌گذاری در این استان همیشه باعث شده که سرمایه‌گذار علیرغم میل باطنی فرار را بر قرار ترجیح دهد و به جای اینکه هر روز برای گرفتن مجوز و یا امضایی در این دستگاه و یا آن اداره سرگردان شود، سرمایه خود را در استان دیگری سرمایه گذاری کند.

بروکراسی اداری و دریافت مجوزهای لازم در این استان برای راه اندازی یک سرمایه گذاری هر چند کوچک در هر بخشی که باشد آنقدر دردسر و برو بیا در راهروهای ادارات دارد که اگر کسی سرمایه و یا فکری هم برای کسب و کاری داشته باشد ترجیح می دهد به جای اینکه سرمایه خود را در تولید به کار اندازد، ثروت خود را با سود بهتر در بانکها و موسسات مالی سرمایه گذاری کند.

آذربایجان‌غربی به سبب موقعیت ویژه ای که دارد می تواند با بهره گیری از ظرفیت های مرزی فرصت های جدی برای سرمایه گذاری در بخش تجارت بین‌المللی و برون مرزی کردن صنایع ایجاد کند تا علاوه بر ایجاد زمینه های شغلی روند توسعه یافتگی استان را در مقابل سایر استانها شتاب دهد.

در ماه‌های اخیر مسئولین استانی وجود رانت و مفاسد اقتصادی را یکی از دلایل نبود فرصت های سرمایه گذاری در استان معرفی کرده است، اما اینکه چه کسی قرار است با این مفاسد برای بهتر شدن اقتصاد استان مبارزه کند، سوالی است که باید در عملکرد مسئولین به پاسخ آن رسید.

ایجاد دفاتر رسمی برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی، تلاش برای سرعت گرفتن پروسه اعطای مجوزهای لازم برای سرمایه گذاران،ريال ایجاد بسته های تشویقی برای کسانی که می توانند فرصت های مالی برای استان فراهم کنند، تعریف و استخراج کردن فرصت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف برای ارائه مشاوره به افراد تنها گوشه ای کوچک از اقداماتی است که مسئولین می توانند برای بهتر شدن حال و روز مردم در آذربایجان غربی انجام دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید