16:07|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 20 مهر 1398 - 06:49
کد خبر: 13096
باریش گزارش می‌دهد:

نشاط اجتماعی با تقویت فرهنگسراها ممکن می‌شود

فرهنگسراها ظرفیت افزایش و فعالیت‌های تخصصی‌تر را دارند و می‌توانند با ارائه برنامه‌های مختلف رضایت اقشار گوناگون مردم به ویژه جوانان را جلب کرده و در راستای افزایش شاخص‌های نشاط اجتماعی موثر واقع شوند.
نشاط اجتماعی با تقویت فرهنگسراها ممکن می‌شود

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، فرهنگسراها نقش بسزایی در جلب مشارکت شهروندان در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی دارند. فراهم کردن امکانات مطلبوب در فرهنگسراهای کلانشهر ارومیه تا حد زیای می‌تواند پاسخگوی نیاز شهروندان و علاقمندان به کارهای فرهنگی و هنری باشد. مشارکت در کارهای گروهی و استفاده از ظرفیت و استعداد افراد مختلف به ویژه جوانان در حل مسائل روز ضرورت زیادی در ترویج فرهنگ عمومی به همراه دارد که فرهنگسراها گزینه بسیار خوبی برای تحقق این امر است.
در کلانشهر ارومیه تعداد زیادی فرهنگسرا وجود دارد که اگر بتواند با ارائه خدمات مناسب نیاز شهروندان را برآورده کند باز خورد بسیار خوبی خواهد داشت.
فرهنگسراها در مسیر مشخص فعالیت نمی‌کنند
حسین پناهی عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در گفت‌وگو با سرویس فرهنگی باریش، در خصوص وضعیت فرهنگسراهای سطح شهر ارومیه اظهار داشت: با توجه به آخرین آماری که سال گذشته در اختیار شورای شهر قرار گرفته، 11 فرهنگسرا در سطح شهر ارومیه فعال و 3 فرهنگسرای دیگر نیز در حال تکمیل است همچنین پیش‌بینی می‌شود 14 واحد دیگر نیز احداث شود.
وی افزود: در تعریف فعالیت خاص و مشخص فرهنگسراها و براساس اساس نامه‌ای که تعریف شده، فرهنگسراها در مسیر مشخص و دقیقی فعالیت ندارند و این امر در شورای شهر محقق نشده است.
پناهی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر خروجی فعلی فرهنگسراها مطابق با کار کرد آنها نیست و با توجه به مأموریت‌های موردی و متفاوت فعالیت می‌کنند.
وی تشریح کرد: باید از طریق سیاست‌های کلی شورای شهر مسیر مشخصی برای فعالیت فرهنگسراها تعریف شود که این امر نیازمند یک برنامه‌ریزی هدفمند و مشخص است که امیدواریم در آینده محقق شود.
فرهنگسراها باید بسوی تخصصی‌تر شدن حرکت کنند
حجت‌الاسلام محمد خلیل پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: با توجه به نقش فرهنگ در جامعه و نیز مقابله با تهاجمات فرهنگی، فرهنگسراها باید به سمت و سوی تخصصی حرکت کنند.
وی با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی هنرمندان، عنوان کرد: موضوع تشکیل بانک اطلاعاتی هنرمندان شهر ارومیه از سوی فرهنگسرای هنر شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری طرح تکمیلی را به کمیسیون ارائه کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: امروز باید توجه ویژه‌ای به مقوله کتاب و کتابخوانی شود و در این راستا نیز موضوع گسترش کتابخانه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری طی لایحه ای موضوع را به کمیسیون ارسال کند.
فرهنگسراهای ارومیه ظرفیت زیادی در زمینه‌های هنری دارند
یکی از شهروندان ارومیه‌ای در ارسال پیامی در مورد فعالیت فرهنگسراهای شهر ارومیه اظهار کرد: به دلیل علاقه زیادی که به رشته گویندگی دارم در کلاس‌های گویندگی شرکت کردم اما متاسفانه عدم امکانات مطلوب در سطح شهر باعث شده تا فضای مناسبی برای تمرین وجود نداشته باشد.
وی گفت: فرهنگسراهای ارومیه ظرفیت این را دارند که با احداث استودیو و فعالیت‌های تخصصی بتوانند از علاقمندان به رشته‌های هنری حمایت کنند و در زمینه‌های مختلف فعالیت داشته باشند.  
فرهنگسراهای شهر ارومیه ظرفیت افزایش و فعالیت‌های تخصصی‌تر را دارند و می‌توانند با ارائه برنامه‌های مختلف رضایت اقشار گوناگون مردم به ویژه جوانان را جلب کرده و در راستای توسعه فرهنگی در سطح شهر ارومیه فعالیت کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید