09:04|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 20 مهر 1398 - 06:43
کد خبر: 13095
متخصص زنان در گفت‌و‌گو با باریش:

سردردهای دوران بارداری جدی گرفته شود

سردردهای مزمن در دوران بارداری باید جدی گرفته شده و توسط پزشک متخصص مورد معاینه قرار گیرد.
سردردهای دوران بارداری جدی گرفته شود

دکتر لیدا اکبری، متخصص زنان و زایمان در گفت‌و‌گو با سرویس سلامت باریش نیوز اظهار کرد: سردردهاي مزمن در دوران بارداری حتما بايد توسط متخصص داخلي اعصاب مورد بررسی و معاینه قرار گیرد  و دستورات پزشکی از سوی دکتر معالج مورد رعایت قرار گیرد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا مادران باردار می توانند در دوران بارداری به دندنپزشکی مراجعه کنند، گفت: بانوان در دوران سه ماه دوم بارداری می توانند برای انجام درمان های دندانپزشکی مراجعه کنند ولي در موارد اورژانسي و اقدامات بي‌حسي موضعي اگه بيمار سابقه بيماري و مشكل خاصي نداشته باشد منعي ندارد.

اکبری در رابطه با اینکه انجام لیزر در هر موردی باید در مکان های مجاز با وسایل استریل و کاملا بهداشتی انجام شود، خاطرنشان کرد: بیماران دقت داشته باشند برای انجام لیزر به مراکزی مراجعه کنند که حتما از وسایل یک بار مصرف می کنند.

این متخصص در رابطه با دردهای حاد شکمی تصریح کرد: لازم است حتما بیمار سونوگرافي کامل از رحم انجام دهد و اگر سوزش و علائم ادراري دارشته باشند آزمايش ادرار نیز باید مدنظر قرار گیرد.

اکبری در رابطه با انتقال ویرویس hpv و راه‌های انتقال آن یادآور شد: این ويروس از طريق تماس مستقيم با ضايعات پوستي و لوازم آلوده در مراكز ليزر و اپيلاسيون  و تماس جنسي با فردي كه ويروس را در بدن خود دارد منتقل شده و فرد را می‌تواند بیمار کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید