00:32|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 18 مهر 1398 - 06:23
کد خبر: 13085
باریش گزارش می‌دهد:

بوستان سلامت ارومیه در پیچ و خم وعده‌ها

بوستان سلامت مثلا کلانشهر ارومیه چند سالی است میان وعده‌های امسال و سال بعد مسئولان گیر کرده و انگار قرار نیست به این زودی‌ها چشم شهروندان به این اولین بوستان تخصصی شهر روشن شود.
بوستان سلامت ارومیه در پیچ و خم وعده‌ها

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، یکی از شاخص‌های اصلی در تقویت نشاط اجتماعی برخورداری از امکانات و زیرساخت‌های برنامه‌های جمعی و همگانی است. بوستانها و پارک‌های شهر محل اصلی برای اجرای برنامه‌هایی هستند که بیشتر برای تقویت مشارکت عمومی در بین مردم انجام می شود.

ارومیه با اینکه چند سالی است عنوان کلانشهر بودن را با خود یدک می کشد، اما هنوز از داشتن بوستانهای تخصصی محروم است، پارکهایی که برای اهداف خاص طراحی شده باشد و محورهای اصلی برنامه هایشان برای گروه و رده سنی خاصی طراحی شده باشد.

بوستان سلامت یکی از پارکهای تخصصی است که وعده افتتاح و تکمیل آن چند سالی است به مردم داده شده است، بوستانی که به قول مسئولان اجرایی قرار است با طراحی فضاهای مناسب محلی برای تقویت روحیه سلامتی و نشاط اجتماعی شهروندان باشد اما کی قرار است چشم مردم به این بوستان روشن شود، وعده‌ای است که هنوز دریگر تاریخ های امسال و سال بعد شده است.

عملیات اجرایی پارک سلامت در حدفاصل پل امام علی (ع) و پل قویون در حاشیه رودخانه شهرچایی ارومیه در حال احداث است.

محمدکاظم زوار، معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه آبان ماه سال گذشته در گفت‌و‌گو با خبرنگار باریش وعده داده که تا پایان امسال بوستان سلامت تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد اما سال 97 با تمام وعده هایشان در مورد افزایش سرانه فضای سبز شهری به پایان رسید ولی بوستان سلامت به افتتاح نرسید.

وعده‌های افتتاح اولین بوستان سلامت ارومیه کشان کشان خود را تا اواخر خرداد ماه امسال هم رساند تا اینکه محمد حضرت پور شهردار ارمیه در تیرماه امسال خبر از افتتاح این پارک تا پایان سال داد و به گفته این مسئول با ایجاد زیرساخت های فناوری نوین بوستان سلامت قرار است به پارک هوشمند تبدیل شود.

شهردار ارومیه همچنین در این گفت‌و‌گو علت تعویق و کندی در روند احداث پارک سلامت ارومیه را مشکلات مالی با پیمانکار اعلام کرده و می‌افزاید: متاسفانه با پیمانکار قبلی این پروژه به دلیل عدم توانایی مالی قطع همکاری شد و پیمانکار جدید پروژه حداکثر باید تاپایان سال جاری آن را تحویل شهرداری ارومیه دهد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید