09:06|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 17 مهر 1398 - 06:42
کد خبر: 13083
پیگیری پیام‌های مردمی باریش:

کالاهایی که قیمت ندارند!

اگر بخواهیم چرخی در بازار بزنیم شاهد عدم درج قیمت و مخدودش کردن قیمت روی کالاها و در بیشتر مواقع شاهد قیمت‌های سلیقه‌ای در سطح بازار هستیم که روزانه حجم زیادی از پیامی‌های ارسالی مردم به پایگاه خبری باریش نیوز مربوط به این موضوع می‌باشد.
کالاهایی که قیمت ندارند!

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، روزانه حجم زیادی از پیام‌های مردمی مبنی بر عدم درج قیمت روی کالاها و همچنین مخدوش کردن قیمت از روی کالاها برای باریش نیوز ارسال می‌شود که بر همین اساس در ادامه به پیگیری آن می‌پردازیم.
نبود قیمت روی برخی از کالاها
یکی از شهروندان ارومیه‌ای با ارسال پیامی گفت: امروز برای خرید پماد سوختگی به یکی از داروخانه‌های شهر ارومیه مراجعه کردم وقتی از فروشنده قیمت را پرسیدم گفتند که قیمت روی کالا درج شده است و جالب اینجاست که خود فروشنده از رقم قیمت و درج آن اطلاعی نداشت.
وی افزود: بعد از آن که جلد پماد را بررسی کردم قیمت چاپی روی آن مشاهده نکردم اما با خودکار روی جلد پماد رقمی نوشته و بعد آن را مخدوش کرده بودند و با وجود نبود قیمت روی کالا، فروشنده 20 هزار تومان پول از من دریافت کرد.
این شهروند ادامه داد: از مسئولان و متولیان خواهش می‌کنیم که بیش از پیش به تخلفات رسیدگی کنند تا بیشتر از این شاهد گرانفروشی و تخلف نباشیم.


کم فروشی برخی از برندهای غذایی
مریم از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: متاسفانه در آشفته بازار اقتصادی برخی از کارخانه‌های لبنیانی اقدام به کم فروشی محصولات خود می‌کنند.
وی افزود: قیمت پنیرهای پاستوریزه به 8500 تومان رسیده و وزن آن از 450 گرم به 400 گرم کاهش پیدا کرده است و خود پنیر در داخل بسته را به کمتر از 350 گرم رسانده است اما روی بسته بندی 400 گرم درج کرده است.


عدم درج قیمت روی کالا و گرانفروشی پیگرد قانونی دارد
محمد اقوامی مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز، اظهار کرد: درج قیمت روی کالاها یکی از ملزمات قانون است. برخی فروشندگان قیمت را روی کالا درج نمی‌کنند تا پیش مقدمه‌ای برای گران فروشی ایجاد کنند.
وی افزود: عدم درج قیمت روی کالاها تخلف محسوب می‌شود و در ماده قانونی نیز مجازاتی برای متخلفین در نظر گرفته شده که سازمان تعزیرات حکومتی در صورت هر گونه دریافت گزارش از متخلفین،به طور جدی با آنان برخورد خواهد کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 27 درصد از حجم پرونده‌های وارده مربوط به عدم درج قیمت و گران فروشی است که متهمان این پرونده‌ها به جزای نقدی جریمه خواهند شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید