03:15|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 15 مهر 1398 - 08:00
کد خبر: 13069
باریش گزارش می‌دهد:

وقتی ایمنی در مشاغل، فراموش می‌شود

نبود ایمنی در مشاغل سخت و زیان آور به یکی از دغدغه‌های بزرگ کارگران تبدیل شده و اگر از آن جلوگیری نشود می‌تواند تبعات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.  
وقتی ایمنی در مشاغل، فراموش می‌شود

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، ایمنی در کار به عنوان حفاظت از جان انسان و پیشگیری از صدمات در حین کار تعریف شده و رعایت ایمنی بسیار اهمیت دارد.
هدف از اجرای مقررات ایمنی و دستورالعمل‌های مربوطه در حین کار و برخورداری از محیطی سالم، باعث می‌شود تا کارگران بدون داشتن دغدغه در محیط کار مشغول به کار شوند.  
اما ایمنی در مشاغل سخت و صنعتی به صورت ویژه‌ رعایت نمی‌شود و این عامل می‌تواند تبعات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.  
از مزایای رعایت ایمنی در محیط کار می‌توان به افزایش روحیه، کاهش فشار کار، کاهش حوادث، کاهش صدمات وارده، افزایش سطح رفاه و سلامتی، ارتقاء کیفیت محصول و بهره‌وری، کاهش مخارج درمانی و افزایش کارآیی در کار اشاره کرد.
کمبود ایمنی در مشاغل سخت و کارهای ساختمانی
بهرام یکی از شهروندان ارومیه‌ای که در کار بنایی و مرمت ساختمان مشغول به کار است در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: کار در ارتفاع بالا و نبود ایمنی در کار به شدت سخت است و ما وقتی کار خود را در ارتفاع بالایی آغاز می‌کنیم از اینکه سالم از کار برگردیم مطمئن نیستیم.
این شهروند ادامه داد: ایجاد امکانات ایمن در مشاغل سخت باید به صورت ویژه در نظر گرفته شود تا افرادی که در مکان‌های سختی مشغول به کار هستند از ایمن بودن محیط کاری خود اطمینان داشته باشند. 
بیش از ۵۰ درصد حوادث کار در آذربایجان‌غربی مربوط به کارگران ساختمانی است
رضا نقی زاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: بیش از ۵۲ درصد حوادث کار استان مربوط به کارگران ساختمانی است.
وی افزود: طی سال گذشته ۵۸۴ فقره حادثه در محیط‌های کاری استان ثبت شد که از این تعداد ۳۰۹ فقره در حوزه ساختمان بود.
وی ادامه داد: نظارت بر شرایط ایمنی محیط‌های کاری بسیار ضروری است زیرا سال گذشته ۳۱ نفر بر اثر حادثه در محیط کار جان باخته‌اند که از این تعداد ۹ نفر مربوط به کارگاه‌های ساختمانی است.
 نیروی انسانی شاغل در صنعت ساختمان از سرمایه‌های با ارزش هستند 
پیمان آرامون، سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: هزاران نفر بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند که سهم کارگاه‌های ساختمانی و فعالیت‌های عمرانی در این حوزه قابل توجه است.
آرامون اظهار امیدواری کرد که با عقد تفاهم نامه مشارکت در خصوص کمیته راهبری ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی بین استانداری، ادارات کل راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان نظام مهندسی آذربایجان‌غربی و شهرداری ارومیه شاهد ارتقای سطح ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار ناشی از کار در استان باشیم.
وی ادامه داد: نیروی انسانی شاغل در صنعت ساختمان از سرمایه‌های با ارزش و نیازمند مراقبت است و حوادث محیط‌های کار را باید با اتخاذ تدابیر لازم حذف کرد.
کمبود ایمنی در مشاغل سخت و زیان آور و محیط‌های کاری از معضلات مهم کار به شمار می‌رود و در صورت عدم رسیدگی و ساماندهی می‌تواند تجربیات تلخی در پی داشته باشد.
در آذربایجان‌غربی نیز ساماندهی و افزایش ایمنی در محیط کار باید پیگیری و افزایش یابد تا افرادی که در محیط کار خود از ایمنی قابل قبولی برخوردار نیستند بتوانند به راحتی و با خیال آسوده در کار خود مشغول به فعالیت باشند. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید