01:55|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 15 مهر 1398 - 06:26
کد خبر: 13068
یادداشت:

یرآلما کبابی، فست فودی که آوازه ملی دارد

سیب زمینی تنوری یا همان یرآلما کبابی خودمان فست فود سنتی ارومیه است که آوازه آن ملی شده ظرفیت برند جهانی شدن با نام ارومیه را دارد.
یرآلما کبابی، فست فودی که آوازه ملی دارد

سرویس فرهنگی باریش نیوز، کباب سیب زمینی که در منطقه آذربایجان به «یرآلما کبابی» معروف است از غذاهای سنتی این منطقه به شمار می‌رود. 
یرآلما کبابی در بین مردم از جایگاه خوبی برخوردار است و افرادی که به آذربایجان‌غربی به ویژه شهر ارومیه سفر می‌کنند این غذای محلی و سنتی را تهیه و از صرف آن لذت می‌برند. یرآلما کبابی در مناطق مختلف شهر ارومیه به فروش می‌رسد و می‌توان به راحتی آن را تهیه کرد.  
محتویاتی که در کباب سیب‌زمینی استفاده می‌شود از مواد غذایی سالم و دارای پروتئین و ویتامین‌های متنوع است که می‌تواند جایگزین خوبی برای فست‌فودهای مدرن باشد.
ارومیه، یکی از شهرهای است که از ظرفیت و پتانسیل‌های خوبی در راستای جذب توریست و گردشگر دارد که در صورت توجه و ایجاد زمینه‌های مناسب می‌توان کباب سیب‌زمینی را در شهر ارومیه به یک برند غذای سنتی تبدیل کرد.
راه‌اندازی مغازه‌هایی با معماری تاریخی سنتی و استفاده از غذاهای سنتی مانند کباب سیب‌زمینی بسیار طرفدار دارد و می‌تواند مورد توجه گردشگران و مسافران در این شهر باشد همچنین تبدیل کردن یرآلما کبابی به یکی از غذاهای برند و سنتی شهر ارومیه می‌تواند به یکی از منابع تأمین اقتصادی در ارومیه کمک کند. 
از دیگر مسائلی که در این میان نمی‌توان از کنارش ساده گذشت ترجمه نام یرآلما کبابی به سیب زمینی تنوری است. چرا که این برند غذایی باید با همان نام اصیل خود در همه جا شناخته شود و اصالت و برند بودن خود را حفظ کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید