16:10|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 13 مهر 1398 - 08:10
کد خبر: 13059
قصه دراز پروژه‌های نیمه‌تمام شهری؛

تراموای ارومیه طرحی که کلنگش روی هواست

ارومیه در حالی عنوان کلانشهری را با خود یدک می‌کشد که هنوز از ابتدایی‌ترین شاخص‌های یک کلانشهر مانند حمل و نقل سریع فرسنگ‌ها فاصله دارد.
تراموای ارومیه طرحی که کلنگش روی هواست

سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از ارکان توسعه برای هر شهری برخورداری از سیستم حمل و نقل عمومی سریع و هوشمند است، شاخصی که در ارومیه به عنوان یک کلانشهر حتی کلنگ آنهم به زمین زده نشده است.

در حالی مدیران شهری ارومیه ادعای کلانشهر و هوشمند بودن سر می‌دهند و خیز برای ارومیه 2020 برداشته‌اند که هنوز سیستم حمل و نقل عمومی که بتواند باری از دوش ترافیک خیابانهای شهر بردارد لنگ می‌زند.

یکی از نیازهای اساسی خیابان‌های ارومیه در شرایط فعلی برخورداری از سیستم جابجایی سریع یا همان تراموا است که با وجود وعده‌هایی که هر سال داده می‌شود، هنوز کلنگ احداث آنهم به زمین زده نشده است.

این روزها اگر در خیابان‌های ارومیه دو ساعت رانندگی کنید بدون شک از ترافیک بیش از حد تصور آن به آنی کلافه می‌شوید و ترجیح می‌دهید کارهای خود به ساعات غیر از ساعت‌های ترافیک موکول کنید.

کمربندی دوم ارومیه که در حال حاضر از سمت جاده سرو و ورودی باغ رضوان در حال احداث است اگر به موقع تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد شاید بتواند درصد اندکی از مشکل ترافیک را حل کند اما به نظر می‌رسد با توجه به آماری که مسئولان در مورد تعداد خودروهای این شهر دادند، مدیران اجرایی برای معضل ترافیک داخلی شهر باید چاره‌ای اساسی‌تر بیندیشند.

پرونده قطور پروژه‌های وعده داده شده یا نیمه تمام در ارومیه حالا حالاها باز است و تراموا هم جزو پروژه‌هایی است که بازهم امسال وعده کلنگ زنی آن را داده بودند و با اینکه سال کم کم دارد از نیمه عبور می‌کند، هنوز خبری از کلنگ‌ها هم نیست

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید