19:09|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 10 مهر 1398 - 06:20
کد خبر: 13040

وعده‌ها توخالی از آب درآمد/ تقاطع آذربایجان به افتتاح نرسید

وعده‌های مسئولان شهری در افتتاح تقاطع غیر همسطح آذربایجان توخالی درآمد و چند سالی است که این طرح در انتظار بهره‌برداری به سر می‌برد.
وعده‌های شهرداری توخالی از آب درآمد/ تقاطع آذربایجان به افتتاح نرسید

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، تقاطع غیر همسطح آذربایجان یکی از بزرگترین پروژه‌های شهر ارومیه است که بیش از 7 سال از روزهای کلنگ زنی آن می‌گذرد اما همچنان در انتظار افتتاح به سر می‌برد.
طرح تقاطع غیر همسطح آذربایجان با هدف کاهش بار ترافیکی در محدوده جاده مهاباد مطرح شد و به گفته مسئولان شهری بهره‌برداری از تقاطع غیر همسطح آذربایجان تا حد زیادی در مهار بار ترافیکی این شهر می‌تواند تأثیر گذار است اما در حال حاضر این پروژه ناتمام خود به یک گره کور ترافیکی تبدیل شده که هر روز بیشتر مردم را کلافه می‌کند و باعث تصادف می‌شود. 
کلنگ‌زنی پروژه‌‌ها در سطح شهرهای مختلف، توسعه شهری را به ارمغان می‌آورد و با توجه به اینکه ارومیه به عنوان کلانشهر شناخته شده اما اکثر طرح و برنامه‌هایی که در این شهر ایجاد می‌شود به سرانجام نمی‌رسد و در عمل شهر توسعه آن‌چنانی پیدا نمی‌کند که تقاطع غیر همسطح آذربایجان نیز یکی از طرح‌های مهم شهری است که در حال حاضر به سرانجام نرسیده است.
افتتاح فاز برگشت تقاطع غیرهمسطح آذربایجان در خرداد ماه

حسین بخشایشی، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در اردیبهشت ماه سال جاری در گفت‌وگو با خبرنگار باریش، درخصوص آخرین وضعیت پروژه تقاطع غیر هم‌سطح آذربایجان اظهار کرد: در بازدیدی که اواخر سال 1397 استاندار به همراه اعضای شورای شهر از پروژه آذربایجان داشتند پیمانکار پروژه قول مساعد داده است که فاز برگشت تقاطع غیر هم‌سطح آذربایجان ظرف سه ماه به اتمام برسد.
وی افزود: مشکل نبود نقدینگی و نوسانات ارز پروژه را دچار رکود کرده بود که این مشکل حل شده و عوامل اجرایی پروژه با جدیت در حال تلاش هستند تا در موعد مقرر فاز برگشت تقاطع غیرهم‌سطح آذربایجان زیر بار ترافیک برود.
بخشایشی گفت: تقاطع غیرهمسطح آذربایجان شامل چهار فاز است که فاز اول آن به طول 910 متر با عرض 11 متر سال گذشته به بهره برداری رسید. این فاز بیشترین تاثیر را در کاهش ترافیک ورودی شهر ارومیه از مسیر مهاباد دارد و موجب تسهیل ورود و خروج شهروندان از جاده مهاباد شده است.
خلف وعده شهرداری در افتتاح تقاطع غیرهمسطح آذربایجان / نیمه دوم سال‌جاری وعده جدید
محمد حضرت‌پور، شهردار ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در مورد آخرین وضعیت پروژه تقاطع غیرهمسطح آذربایجان اظهار کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح آذربایجان یکی از بزرگترین طرح‌های سطح شهر ارومیه است که در حال حاضر هیچ‌گونه مشکل مالی در راستای اجرای عملیات ساخت این طرح وجود ندارد.
وی افزود: طول هر پارت تقاطع غیرهم سطح آذربایجان 80 متر است که  اجرای هر پارت 45 روز زمان برده است.
حضرت‌پور گفت: با توجه به اینکه اجرای عملیات تقاطع غیر هم سطح آذربایجان در دست پیمانکار است پیمانکاران این طرح، تعهد دادند که تا پایان شهریور ماه سال جاری عرشه تقاطع را تحویل دهند.
شهردار ارومیه عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته مقرر شده است که بعد از اتمام عرشه تقاطع غیر هم سطح آذربایجان دیگر کارهای آن در مدت زمان 20 روز الی یک ماه انجام شود تا بتوانیم به طور کامل این طرح را افتتاح کنیم و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.
در تیرماه سال جاری، معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز وعده افتتاح فاز b3 تقاطع غیر همسطح آذربایجان را می‌دهد  
فاز B3 تقاطع غیرهمسطح آذربایجان تا شهریور به بهره‌برداری می‌رسد
کاظم زوار، معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، در مورد آخرین وضعیت تقاطع غیر همسطح آذربایجان اظهارکرد: هم‌اکنون فاز B3 تقاطع غیر همسطح آذربایجان از طرف خیابان والفجر به سمت جاده مهاباد 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما به دلیل اینکه پیمانکار این پروژه با مشکلات مالی رو به رو شده و از این رو روند اجرای این عملیلات به کندی در حال اجرا است.
وی افزود: به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی، بهره‌برداری از این فاز در حال حاضر غیر قابل پیش‌بینی است و امیدواریم با تلاش‌های مستمر فاز B3 تا اواخر شهریور ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه در پایان افزود: پیشبینی می‌شود بعد از اتمام و به بهرهبرداری رسیدن پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان 80 تا 85 درصد از بار ترافیک کاسته شود.
با توجه به اینکه در آستانه ارومیه 2020 قرار گرفته‌ایم اما تاکنون اقدامات قابل توجهی در این راستا صورت نگرفته و بارها مدیران شهری مشکلات مالی را بهانه‌ای برای به تأخیر افتادن و به نتیجه مطلوب نرسیدن پروژه‌های شهری دانستند.
آذربایجان‌غربی ظرفیت و پتانسیل بسیار زیادی در کشور دارد و شهر ارومیه به عنوان مرکز این استان باید از طرح و برنامه‌های مختلفی شهری و اجتماعی در راستای توسعه شهری و استان برخوردار باشد اما متاسفانه کوتاهی مسئولان شهری و خلف وعده آنان باعث شده تا بسیاری از طرح‌های مهم شهری به نتیجه نرسد و بلاتکلیف بماند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید