05:46|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 09 مهر 1398 - 07:23
کد خبر: 13036
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی عنوان کرد:

شورای حل اختلاف برقرار کننده صلح در پرونده‌های قضایی

عملکرد شورای حل اختلاف استان در امر سازش قابل تقدیر و کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است و باید از تجربیات شورا بهره گرفت زیرا دادگستری استان در کنار شورای حل اختلاف است و حمایت لازم را از شورا انجام می‌دهد.
شورای حل اختلاف برقرار کننده صلح در پرونده‌های قضایی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، علی‌اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در جلسه با اعضای شعب سازش شورای حل اختلاف مرکز استان با بیان اینکه سازش یک امر الهی وبهترین کار امت اسلامی برقراری صلح وآشتی در بین مردم است و رئیس قوه قضائیه تاکید بسیاری بر آن دارند اظهار کرد: کار اعضای شورا در امر سازش بسیار مهم و قوه قضائیه نگاه ویژه‌ای به این موضوع دارد.

وی ادامه داد: شورای حل اختلاف می‌تواند کمک بسیار بزرگی به دستگاه قضا بکند زیرا یک بخش بسیار خوب برای پذیرش مسئولیت در دستگاه قضایی دارد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه عملکرد شورای حل اختلاف استان در امر سازش قابل تقدیر و کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است افزود: باید از تجربیات شورا بهره گرفت زیرا دادگستری استان در کنار شورای حل اختلاف است و حمایت لازم را از شورا انجام می‍دهد.

گروسی در ادامه با بیان اینکه شورای حل اختلاف باید به پرونده‌ها وارد شده و صلح و آشتی را بین مردم برقرار کنند خاطر نشان کرد: شورا باید نهایت دقت رادر کار خود داشته باشند و در رسیدگی چارچوب قانون را هم رعایت نمایند تا خدای نکرده حقی از کسی ضایع  نشود و یا موجب شدت اختلاف در بین اصحاب پرونده نشویم.

وی افزود: اعضای شورا باید با مردم مهربان باشند چرا که لازمه سازش محبت و مهربانی است، اگر مردم از شما محبت ببینند به شما اطمینان خواهند کرد.

گروسی اظهار کرد: دعاوی خانوادگی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و شورا در امر سازش باید اولویت داشته باشند و با سازش در این پرونده ها از فروپاشی خانواده ها جلوگیری کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تاکید کرد: دستگاه قضایی اهمیت زیادی به شورای حل اختلاف داده است و کار شما منبعد زیاد خواهد شد و از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود ودستگاه قضایی استان از شعبی که در امر سازش موفق عمل نموده باشند به نحو شایسته تقدیر خواهد نمود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید