13:57|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 06 مهر 1398 - 06:28
کد خبر: 13011
یادداشت:

مشاغل خانگی رکن مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی

همیشه تخصص برای اشتغال ضروری نیست، چرا که می‌شود با به‌کارگیری خلاقیت، هنرها و توانایی‌های ساده محل خانه را تبدیل به کارگاه پول سازی کرد.
مشاغل خانگی رکن مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی

سرویس اقتصادی باریش نیوز، با توجه به منجلاب اقتصادی که جامعه و خانواده‌ها درگیر آن است، مشاغل خانگی می‌توانند دستگیر خانواده‌ها باشند. با اینحال کمتر کسی از این مشاغل حمایت می‌کنند.
از دید وسیع‌تری این مشاغل می‌توانند به اقتصاد مقاومتی نیز کمک کنند و وضعیت اقتصادی کشور را مطلوب‌تر سازند. زیرا الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به افراد کمک می‌کند که در ابتدای کار به بنگاه‌های بالادستی و افراد پشتیبان حقیقی و حقوقی که توان انجام کار را دارند، متصل شوند تا بتوانند کار را آغاز کرده، و به درآمد پایدار دست یابند.
مشاغل خانگی می‌تواند بهترین گزینه برای بانوان باشد چرا که کار در محیط کاری شاید برای بسیاری از آن‌ها سخت و غیرقابل تحمل باشد اما با بهبود وضعیت مشاغل خانگی این بانوان می‌توانند به راحتی در محیط خانه خود کار و درآمدزایی کنند.
کانون گرم خانواده‌ها تحت الشعاع شبکه‌های مجازی رو به سردی هستند، از دیگر مزیت‌های مشاغل خانگی می‌توان به منسجم نمودن تعامل بین اعضای خانواده اشاره کرد. افراد به جای صرف هزینه‌های کلان برای اجاره مغازه یا خروج از منزل و گرفتار شدن در ترافیک و شلوغی‌های خیابان و یا داشتن استرس رسیدن به محل کار، به آسانی کسب و کار خود را در خانه توسعه می‌دهند و علاوه بر صرفه‌جویی در وقت، با خیالی آسوده به فعالیت اقتصادی در خانه می‌پردازند و در رسیدگی به امور خانواده و تربیت فرزندان نیز موثرتر عمل می‌کنند.
در محیط خانه فرآیند تولید فقط کالا تولید صورت می‌گیرد، در ادامه فروش و بازاریابی آن به خارج از محیط مسکونی انتقال می‌یابد. 
برخی دیگر از مزایای مشاغل خانگی عبارتند از: پایین بودن هزینه راه اندازی، پایین بودن میزان ریسک سرمایه گذاری، حذف هزینه ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده، امکان کارکردن به صورت پاره وقت، آزادی و استقلال عمل، ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، انعطاف پذیری کار، توسعه فرهنگ کار در خانواده و ...است. اما در کنار فواید مشاغل خانگی، کارآفرینان و صاحبان مشاغل خانگی با مشکلاتی هم مواجهند که بايد حتما مورد بررسی قرار بگيرند.
مشاغل خانگی رفته رفته طرفداران زیادی پیدا می‌کند و روز به روز به فعالان این عرصه افزوده می‌شود. بسیاری از کارآفرینان موفق مرد و زنی که وارد بازار کار شده و به درآمدزایی رسیده‌اند، از مشاغل خانگی شروع کرده و ایده‌های خلاقانه خود را به کار گرفته‌اند.
در نهایت کار در خانه نه تنها کیفیت زندگی و روابط اعضای خانواده را بهبود می‌بخشد بلکه موجب اشتغال افراد بیشتری می‌شود که از این طریق سطح درآمدها هم روز به روز بهتر شده و از این جهت به اقتصاد خانوار نیز کمک به‌سزایی می‌شود. با این وجود تمام این‌ها نیازمند یاری مردم ومسئولین است زیرا باید از این اقدامات نهایت حمایت انجام شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید