21:19|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 04 مهر 1398 - 08:59
کد خبر: 13005
یادداشت:

خطر ابتلا به کمر درد در کمین کسانی که مداوم می‌نشینند

نشستن‌های طولانی مدت پشت میز و در حین رانندگی خطر کمر درد را افزایش می‌دهد و اگر به صورت اصولی رعایت نشود آسیب جدی به ستون فقرات وارد می‌کند.
افزایش ابتلا به کمر درد با نشستن‌‌های طولانی

سرویس سلامت باریش نیوز، یکی از دلایل شایع کمردرد نشستن ساعات طولانی پشت میز و پشت فرمان خودرو و در حین رانندگی است.
به گفته پزشکان دومین عامل مراجعه افراد به پزشک کمردرد است که باید راه‌های پیشگیری از آن را فرا گرفت و از افزایش درد کمر جلوگیری کرد.
دلایل دیگری نیز در ایجاد کمر درد نقش دارد از جمله اقدام‌هایی نظیر بلند کردن جسم سنگین و حتی بلند کردن غیراصولی اجسام غیرسنگین است. پس هر شخصی باید از نحوه انجام صحیح فعالیت‌های روزمره زندگی باخبر باشد و بداند که چگونه این اعمال را انجام دهد تا فشار کمتری به ستون فقرات وارد شود و از بروز کمردرد پیشگیری کند.
از عوامل اصلی کمردرد حین رانندگی می‌توان به نشستن‌ مداوم و طولانی در خودرو اشاره کرد.
 لرزش‌ها و ضربه‌های حین حرکت، در حین رانندگی ستون فقرات را با فشار و ضربه رو به رو می‌کند رانندگی به‌عنوان عامل خطر ایجاد کمردرد در افرادی که بیش از 4 تا 5 ساعت در روز رانندگی می‌کنند، شناخته شده است.
 احتمال ایجاد و شدت کمردرد در رانندگان زن بیشتر از رانندگان مرد است در مسافرت‌های طولانی، رانندگی و حتی سرنشین بودن می‌تواند باعث بروز کمردرد یا حتی درد در سایر نقاط بدن شود.
همچنین نشستن بیش از حد پشت میز که در اکثر موارد کارمندان درگیر آن هستند به کمر و ستون فقرات آسیب می‌رساند.
 وجود شرایط نامناسب در محیط کاری، عدم توجه به موارد ایمنی هنگام کار با رایانه و استفاده بیش از حد از این ابزار ممکن است در بلند مدت سبب بروز بیماری‌ها و ناهنجاری‌ها شود از این رو پزشکان توصیه می‌کنند که زمانی که به مدت طولانی پشت میز مشغول کار می‌شوند هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از سرجای خود برخیزید و کششی به بدن خود بدهند تا عضلات کمر و شانه تحت فشار قرار نگیرد.
نشستن صحیح و اصولی  پشت میز رایانه و همچنین در حین رانندگی می‌تواند تا حد زیادی از بروز کمر درد جلوگیری کند و مانع آسیب به ستون فقرات شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید