13:33|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 01 مهر 1398 - 14:00
کد خبر: 12981
باریش گزارش می‌دهد:

زباله‌هایی که آفت شهر شدند

انباشت زباله در خیابان و کوچه‌های شهر ارومیه باعث شده تا چهره شهر زشت و آفتی بر جان شهر شوند.
زباله‌هایی که آفت شهر شدند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، افزایش روز افزون جمعیت در کلان شهرها باعث شده تا مصرف خانوارها  افزایش پیدا کند و زباله بیشتری نیز تولید شود.
تغییر سبک زندگی خانواده‌ها و استفاده بیش از حد از  پلاستیک موجب شده تا زباله‌های خانگی بیشتر شود و این عامل نیازمند رسیدگی و جمع‌آوری به موقع زباله‌ها از کوچه و معابر شهری را می‌طلبد.
مدتی است که شهروندان ارومیه‌ای از کمبود نظارت و رسیدگی به زباله‌های شهری گلایه دارند و اظهار می‌کنند که در طول شبانه روز زباله‌های شهری به کندی از معابر شهر ارومیه جمع آوری و پاکسازی می‌شود.‌‎    
انباشت زباله در معابر شهر ارومیه باعث بیماری می‌شود
یکی از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: انباشت زباله‌های خانگی در کوچه و معابر شهر ارومیه موجب جمع شدن حشرات موضعی و در نهایت بیماری‌های مختلف می‌شود.
وی افزود: در اکثر موارد زمان مشخصی برای جمع آوری زباله‌ها وجود ندارد و بی نظمی در این موارد باعث می‌شود کیسه‌های زباله در کوچه‌ها رها شده و غذای حیوانات دوره گرد شود.
کمبود مخازن جمع آوری زباله
حمید یکی از شهروندان ارومیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: یکی از دلایلی که باعث می‌شود زباله‌ها در کوچه و خیابان‌های شهر ارومیه انباشت شود کمبود مخازن جمع آوری زباله است.
وی افزود: در صورتی که مخازن جمع آوری زباله در سطح شهر ارومیه افزایش یابد مردم به جای اینکه زباله را در کوچه رها کنند داخل سطل زباله می‌اندازنند.
چهره شهر با زباله‌ها زشت شده است 
مهسا یکی از مخاطبان باریش نیوز گفت: انباشت زباله در سطح شهر ارومیه چهره شهر را زشت و ناپسند کرده است. وی افزود: در جامعه کنونی که کلان شهرها در حال توسعه هستند در شهر ارومیه نیز باید به فضاهای شهری اهمیت زیادی داده شود تا چهره و فضای شهری روز به روز در حال توسعه و زیبایی باشد.
این مخاطب ادامه داد: فرهنگ سازی در زمینه تفکیک زباله  از مبدأ تا مقصد باید به صورت جدی در شهر ارومیه ایجاد شود تا مردم بتوانند این عمل را در بین خانواده خود نهادینه کنند. 
تولید زباله یکی از بزرگترین چالش‌های شهری به حساب می‌آید و عدم رسیدگی ضعیف به این مقوله مشکلات و چالش‌های بسیاری را در پی دارد که شهروندان را ناراضی و چهره شهر را ناپسند کرده است. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید