17:50|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 01 مهر 1398 - 13:52
کد خبر: 12979

مهرماه با بی‌مهری ترافیک آغاز شد

همزمان با بازگشایی مدارس ترافیک شدید در سطح شهر ارومیه حاکم است که امر باعث شده شهروندان دچار مشکل شوند.
مهرماه با بی‌مهری ترافیک آغاز شد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، همزمان با بازگشایی مدارس ترافیک شدید در سطح کلان شهرها به وجود می‌آید و شهر ارومیه نیز از این قاعده مستثنی نیست.
استفاده از خودروهای تک سرنشین و همچنین فاصله بیش از حد مقصد تا مبدأ که همان از منزل تا مدرسه است ترافیک را در شهر تشدید می‌کند و از دلایل مهم ایجاد ترافیک به شمار می‌رود.
ترافیک از معضلات مهم کلان شهرها به حساب می‌آید و با بازگشایی مدارس باید لزوم توجه به این معضل بیش از پیش انجام پذیرد. 
استفاده از خودروی شخصی برای مسافت‌های کوتاه
یکی ازشهروندان ارومیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: از روز گذشته که مدارس بازگشایی شده مشکل ترافیک در سطح شهر ارومیه آغاز شده است.
وی گفت: خانواده‌های که فقط یک خیابان با مدرسه فاصله دارند به جای اینکه پیاده فرزند خود را به مدرسه ببرند از خودرو استفاده می‌کنند و این عامل مهمی در ایجاد ترافیک است.
این شهروند ادامه داد: افرادی که برای فاصله‌های کوتاه از خودروی شخصی استفاده می‌کنند برای دیگر افراد که مسافت طولانی را برای رسیدن به محل کار طی می‌کنند مانع می‌شوند.
خودروهای سبک به عنوان سرویس مدارس جایگزین اتوبوس‌ها شدند 
محمد از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: بازگشایی مدارس ترافیک شهر ارومیه را به شدت تشدید می‌کند و از سوی دیگر استفاده از سرویس‌های شخصی و خوردروهای سبک ترافیک را در ساعات اولیه و پایانی مدارس افزایش می‌دهد.
وی افزود: اگر مسئولان مدارس به همراه مسئولان شهری و همچنین با همکاری والدین بتوانند از اتوبوس‌ها برای جابه جایی دانش آموزان استفاده کنند کمی از بار ترافیکی در سطح شهر ارومیه کاسته می‌شود.
تردد بیش از حد خودروهای تک سرنشین در سطح شهر ارومیه
علیرضا از شهروندان ارومیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز از افزایش ترافیک با آغاز ماه مهر گلایه کرد و افزود: استفاده از خودروهای تک سرنشین در ساعات اولیه صبح باعث می‌شود تا دقایقی خیابان‌های سطح شهر از افزایش حجم ترافیک قفل شود.
وی گفت: کمبود وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین فرسوده بودن آن باعث شده تا مردم به جای آنکه از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند با خودروهای شخصی در شهر تردد کنند و ترافیک شدیدی به وجود بیاید.
این شهروند ادامه داد: مسئولان و متولیان مدارس و مدیران شهری باید اقدامات اساسی در این راستا انجام دهند تا مشکلی برای شهروندان به وجود نیاید. 
در نخستین روز از فصل پاییز افزایش ترافیک در سطح کلان شهر ارومیه شهروندان را به شدت کلافه کرده و لزوم توجه به این مسئله از سوی مدیران شهری و همچنین مدارس را بسیار با اهمیت کرده است.
اگر اقدامات مناسبی در راستای کاهش حجم ترافیک در ساعات آغازین و پایانی مدارس صورت گیرد بار ترافیک شهری تا حدودی مدیریت و کنترل می‌شود و مشکلی برای شهروندان به وجود نمی‌آید.  

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید