07:27|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 31 شهریور 1398 - 10:16
کد خبر: 12971
یادداشت:

افسردگی، یک اختلال پیچیده چند وجهی

احساس گرفته بودن و یا خستگی غیر عادی گاهی زیاد عجیب نیست زیرا بخشی از زندگی است اما اگر در دراز مدت هیچ چیزی بر روی آن تاثیر نگذارد، فرد دچار اختلال افسردگی اساسی شده است.
علائم و عوامل افسردگی

سرویس سلامت باریش نیوز، افسردگی راه های درمان زیادی دارد که روان درمانی و دارو درمانی از نمونه های آن هستند؛ در روان درمانی شناخت درمانی و رفتار درمانی و توصیه هایی که در کنار آن انجام می شود از راه کارهای مقابله با افسردگی هستند.

بسیاری از مردم حتی اگر تعریف افسردگی را به شکل علمی ندانند، هم‌چنان احساس می‌کنند که با نشانه‌های افسردگی آشنا و به سادگی قادر به فهرست کردن علائم افسردگی هستند.

حال از تمام این‌ها نیز بگذریم افرادی را می‌بینیم که به‌جز تشخیص خودسرانه دست به حکم دادن درباره‌ی درمان بیماری افسردگی می‌زنند.

لازم است که بدانید جمله ما خودمان افسردگی خودمان را تشخیص دادیم برای مصرف خودسرانه‌ی داروهای ضد افسردگی مانند فلوکسیتین می‌تواند خطر آفرین باشد.

ویژگی مشترک همه‌ی انواع اختلالات افسردگی این‌ است که فرد، از نظر خُلق، وضعیتِ غمگینی، احساس تهی بودن یا زودرنجی را تجربه می‌کند.

افسردگی علائمی هم‌چون کاهش انرژی، مشکلات خواب، مشکلات غذایی را دارد و اگر چنین علائمی در فردی دیده شود آن فرد به عنوان شخصی افسرده شناخته می‌شود که از زندگی خود هیچ لذتی نمی‌برد و در یک جا ساکن می‌ماند.

فرد افسرده معمولا روابط خوبی با اطرافیان خود ندارد و نسبت به خود باورهای معیوب و منفی دارد.

اصلی ترین عوامل دچار شدن به افسردگی باور، جهان بینی و ایده‌های خود فرد است که به محیط خود دارد و بیانگر یک سری باورهای معیوب شخص که در دوران کودکی و نوجوانی تشکیل شده است.

این افراد نمی‌توانند در برابر برخی از مشکلات ایستادگی کنند و با از دست دادن و یا قبل از دست دادن چیزی یا فردی، دست به خود کشی می‌زنند.

باورهای معیوب به عنوان عامل اصلی افسردگی شناخته می‌شود و راه حل آن با تغییر باورها ممکن است.

مهم ترین علائم افسردگی شدید، تغییرات خواب، تغییرات اشتها، عدم تمرکز، کمبود انرژی، بی‌علاقگی، کمبود اعتمادبه‌نفس، ناامیدی، تغییرات حرکتی و دردهای جسمی است.

افسردگی راه های درمان زیادی دارد که روان درمانی و دارو درمانی از نمونه های آن هستند؛ در روان درمانی شناخت درمانی و رفتار درمانی و توصیه هایی که در کنار آن انجام می شود از راه کارهای مقابله با افسردگی هستند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید