11:11|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 27 شهریور 1398 - 12:55
کد خبر: 12948
یادداشت:

دستانی که می‌تواند سرپناه حیوانات باشد

حیوانات از هر نوع که باشند نشانه هایی از قدرت الهی هستند که حق حیات دارند و باید باآنها مهربان تر باشیم، دستان انسانی به جای کشتار می تواند واسطه ایجاد سرپناه شود.
دستانی که می‌تواند سرپناه حیوانات باشد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، جولان سگ‌های بدون سرپناه این روز‌ها در ارومیه زیاد شده و خیلی از خانواده‌ها را نگران کرده است اما نکته قابل اهمیت این است که این حیوانات باوفا نیز اجازه حیات دارند و کشتن آن‌ها راهی برای خلاصی از دست آن‌ها نیست.

هم اکنون پرسه زدن سگ‌های ولگرد در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر باعث گلایه شهروندان شده است، برخی از این شهروندان با ارسال پیام‌های مردمی خواستار رسیدگی مسئولان به این مشکل شدند.

افزایش سگ‌های خیابانی آرامش بسیاری از شهروندان را سلب کرده است، جولان سگ‌ها در کوچه و خیابان‌ها به ویژه در ساعات پایانی شب و ساعات اولیه صبح به وضوح دیده می‌شود.

این حیوانات از آن حیث که مخلوق الهی هستند، حق حیات دارند و باید به آن‌ها توجه و آنها را جمع آوری کرد، اما تغییر محسوسی در این زمینه مشاهده نمی‌شود.

باید مرکزی برای ساماندهی حیوانات بی‌سرپرست به خصوص حیوانات خیابانی راه‌اندازی و توجه ویژه‌ای به این مخلوقات خدا شود.

این حیوانات باید ساماندهی شوند و نکته حائز اهمیت این است که عقیم سازی حیوانات نه تنها اقدام درستی نیست بلکه بسیار ناپسند است در مقابل باید واکسینه و شناسنامه دار شوند.

باید اقدامات عملی برای دفاع از حقوق حیوانات در ارومیه اجرا و انسانیت واقعی آموزه‌های دینی به نمایش گذاشته شود.

باید شهرداری و دوستداران و حامیان حقوق حیوانات راهکاری برای جلوگیری از بی‌خانمان ماند و کشتار حیوان‌های زبان بسته بیاندیشند که ایجاد پناهگاهی برای آن‌ها و یا واکسینه و علامت زدن به آن‌ها می‌تواند از بهترین راه‌ها باشد.

حال مسئولین این دردها را چاره کنند و اقداماتی را جهت جمع آوری حیوانات انجام دهند زیرا که فصل سرما نزدیک و زمان برای حل این مشکلات کوتاه است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید