11:31|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 23 شهریور 1398 - 12:40
کد خبر: 12916
یادداشت روز:

پخت رب خانگی هنر دست بانوان آذربایجان‌غربی

در اواخر تابستان پخت رب خانگی در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود و بانوان استان هر ساله ملزومات فصل زمستان را با نزدیک شدن به فصل پاییز تهیه می‌کنند.
پخت رب خانگی هنر دست بانوان آذربایجان‌غربی

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، با نزدیک شدن به فصل پاییز پخت رب خانگی در اکثر مناطق آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود. بانوان آذربایجان‌غربی در کنار پخت رب به تهیه عرق بادرنجبویه و همچنین خشک کردن انواع میوه و سبزیجات و کشمش می‌پردازنند و هر ساله ملزومات فصل زمستان را تهیه می‌کنند.
 تهیه رب گوجه فرنگی در خانه تقریبا یک روز کامل از وقت‌تان را می‌گیرد. در واقع مجبورید کل روز را بالای سر دیگ، ایستاده و آن را دایم هم بزنید و در انتهای روز محصول خوش طعم‌تان آماده شود.
 تهیه رب در منزل جزء کارهای سالیانه بسیاری از خانواده‌های ایرانی در قدیم بوده است که معمولا در پایان فصل تابستان که گوجه فرنگی کاملا رسیده و ارزان قیمت‌تر می‌شود انجام می‌شد و گاهی چند خانواده با کمک یکدیگر به صورت شریکی این کار را در یک محل انجام می‌دادند.
اما با ورود رب‌های کارخانه‌ای و سبک زندگی آپارتمان نشینی این مساله بسیار کمرنگ شده است. این محصول خانگی سالم و مطمئن است در صورتی که بسیاری مراکز از مواد نگهدارنده‌ای مثل نیترات در رب استفاده می‌کنند تا از خرابی و کپک زدن آن جلوگیری کنند و متاسفانه این مواد برای سلامتی بسیار مضر است.
وقتی رب‌ گوجه فرنگی با نظارت خود فرد تهیه می‌شود، می‌تواند برای همه افراد خانواده قابل استفاده باشد.
به‌عنوان مثال با کنترل نمک، برای افرادی که فشارخون بالایی دارند، رب‌های خانگی قابل استفاده است. افرادی که به بیماری سلیاک مبتلا هستند باید از مواد غذایی استفاده کنند که فاقد گلوتن باشد.
برای همین رب‌‌های خانگی می‌تواند برای آنها بهترین گزینه باشد چرا‌که فاقد گلوتن و مواد افزودنی است.
همچنین نوع گوجه فرنگی و نحوه پخت طبق میل خودتان انجام خواهد شد و میزان حرارت و زمان لازم برای پخت را شما تعیین می‌کنید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید