04:46|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 14 شهریور 1398 - 12:26
کد خبر: 12864
یادداشت:

پایانه مسافربری ارومیه کلکسیون کمبودها

تنها پایانه مسافری برون شهری یا همان ترمینال ارومیه به دلیل کمبود امکانات و نبود زیرساخت‌های لازم همواره مشکلات خاصی را برای مسافران و گردشگران ایجاد می‌کند.
مشکلات از سر و کول پایانه مسافربری ارومیه بالا می‌رود

سرویس اجتماعی باریش نیوز، کسانی که برای قصد سفر از ارومیه به شهرها و استان‌های دیگر آن‌هم اتوبوس را داشته‌اند تا کنون حتما گذرشان به پایانه مسافربری این شهر یا همان ترمینال خورده است و به خوبی مشکلات مربوط به این پایانه را از نزدیک لمس کردند.

پایانه مسافربری هر شهری برای مسافرانی که از اتوبوس برای مسافرت استفاده می‌کنند در واقع یکی از ویترین‌های معرفی فرهنگ، اقتصاد، معیشت و حتی سبک زندگی مردم آن شهر محسوب می شود اما وای از آن روزی که مسافری از استان دیگر گذرش به پایانه مسافربری ارومیه بخورد، بدون شک تصویری از این شهر داشته باشد شنیدنی می‌شود.

اولین و شاید مهم ترین مشکل پایانه مسافربری ارومیه نامناسب بودن مکان فعلی است که ترافیک معضل همیشگی خیابان‌های منتهی به ترمینال این شهر شود، ترافیکی که برای خیلی از مردم به قدری کلافه کننده می شود که ممکن است نتوانند عصبانیت خود را کنترل کنند و حتی به خشونت‌های فیزیکی هم منجر شود.

امکانات داخلی پایانه مسافربری ارومیه از هر نظر که نگاه کنیم حتی با استانهای همجوار هم قابل مقایسه نیست چون استانداردهای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران انگونه که باید رعایت نشده است.

اگر چندساعتی در پایانه مسافربری ارومیه مجبور به توقف شوید تا ساعت حرکت اتوبوس شود، نه جای مناسبی برای ارائه فرایض دینی می‌یابید نه مکانی دنج برای استراحت و خستگی در کردن، اما اگر نخواهیم برای مقایسه زیاد هم دور شویم پایانه مسافربری تبریز در همین چند کیلومتری مثلا کلانشهر ارومیه تمامی تدابیر لازم را برای مسافران و گردسگران در محوطه ترمینال چیده است از کافی شاپ و رستوران داخل سالن انتظار تا نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی البته تمیز و استاندارد!

گرچه مدیران شهری در سال‌های اخیر وعده‌هایی برای توسعه و حتی جابجایی این پایانه و انتقال ان به مکان مناسب‌تر با فضای بیشتر را داده اند اما تاکنون این وعده‌ها در حد حرف باقی مانده است و به نظر می‌رسد به این زودی ها هم نتواند به واقعیت تبدیل شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید