12:41|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 13 شهریور 1398 - 10:20
کد خبر: 12851
یادداشت:

چرا باید استرس را کنترل کرد؟

فشارهای روحی روانی و استرس عامل مهمی برای تهدید سلامت جسم و روح انسان‌ها به شمار می‌‎رود که اگر مدیریت و کنترل نشود تبعات جبران ناپذیری را در پی دارد.
چرا باید استرس را کنترل کرد؟

سرویس اجتماعی باریش نیوز، استرس و فشار عصبی یکی از مشکلات عمده در جامعه فعلی به شمار می‌رود که اکثر مردم به آن مبتلا هستند. علت‌های مختلفی در ایجاد استرس دخیل است که زندگی شهر نشینی و مشغله‌های پر فشار کاری را می‌توان از عمده عوامل آن نام برد.
در دنیای پر مشغله و حین انجام کارهای روزانه، استرس و فشار روحی پا به پای افراد آنان را همراهی می‌کند و اگر کنترل و مدیریت نشود تبعات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.
احساسات ناشی از استرس در شرایط اضطراری باعث می‌شود ذهن افراد دچار تداخل شده و باعث بروز علائم فیزیکی ناسالم در آنان شود.
استرس و تنش‌های روزانه‌ در رفتار انسان تأثیرات مخربی می‌گذارد و عملکرد بدن را مختل و حتی روی اندام و زیبایی صورت نیز اثرات منفی می‌گذارد.
از علائم استرس می‌توان به  تفکرهای نگران‌کننده، شامل اضطراب، مشکلات خواب، عرق کردن، از بین رفتن اشتها و مشکل در تمرکز حافظه اشاره کرد که می‌تواند سبب به وجود آمدن بیماری ام اس شود.
هر عاملی که موجب تنش روح و جسم و از دست دادن تعادل فرد شود، تنیدگی‌زا است. هنگام وارد شدن استرس بدن واکنش‌هایی از خود نشان می‌دهد تا تعادل از دست رفته را بازگرداند که این عمل استرس است.
مدیریت استرس می‌تواند آرامش روحی و روانی انسان را عوض کند و دید  شما را نسبت به یک واقعه استرس‌زا  تغییر دهد و اثرات مثبتب را در بدن ایجاد کند تکنیک‌های مدیریت استرس می‌تواند با خواندن کتاب‌ها و مقالات در این زمینه یا شرکت در کلاس‌های مدیریت استرس بدست بیاید همچنین با کمک یک مشاور یا روانشناس شما می‌توانید استرستان را مدیریت و کنترل نمایید. 
طبق گفته پزشکان از دارو برای مداوای استرس استفاده نمی‌کنند، و فرد با انگیزه مثبت و کنترل فردی می‌تواند بر استرس خود غلبه کرده و آن را مهار کند.
اما اگر بیمار دچار سایر مشکلات اساسی از جمله افسردگی و اضطراب باشد در این موارد پزشک با تجویز داروهایی همچون داروهای ضدافسردگی برای درمان استرس و بیماری‌های مرتبط با آن اقدام به جلوگیری و کنترل استرس  می‌نماید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید