19:21|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 13 شهریور 1398 - 10:09
کد خبر: 12850

ارومیه کلانشهری بدون اتوبوس ویژه مدارس

ارومیه گرچه چند سالی است عنوان کلانشهر بودن را با خود یدک می‌کشد ولی هنوز زیرساخت‌های بسیاری از امکاناتش مانند حمل و نقل عمومی در قد و قواره‌های همان شهر است.
ارومیه کلانشهری بدون اتوبوس ویژه مدارس

 سرویس اجتماعی باریش نیوز، شهر ارومیه که سال دیگر هم قرار است به عنوان شهر گردشگر بین‌الملل در طرح 2020 معرفی شود هنوز در ایجاد زیرساخت های اولیه در حوزه حمل و نقل عمومی کمیتش لنگ می‌زند.

ارومیه با اینکه چند سال است به کلانشهر تبدیل شده هنوز اتوبوس ویژه مدارس ندارد اگر چه مسئولان شهری معتقدند که ناوگان تاکسیرانی شهری توانسته در حوزه سرویس‌های مدارس فعالیت خوبی داشته باشد اما وجود یکی دلیل بر انکار ضعف موجود نمی‌شود.

چند روزی بیشتر به آغاز فصل بازگشایی مدارس نمانده است بدون شک با شروع این فصل معضل همیشگی ترافیک خیابان‌های شهر ارومیه در ساعات شروع و تعطیلی فعالیت مدارس به اوج خود می‌رسد و بازهم این مردم هستند که باید در ترافیک کلافه کننده خیابانها را تحمل کنند.

مسئولان شهری گرچه اذعان کردند که همزمان با شروع فصل مدارس تعداد 50 دستگاه اتوبوس شهری مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفته تا تسهیل کننده عبور و مرور شهروندان در سفرهای درون شهری شود اما باید گفت که به ظاهر همچنان از افزایش تعداد اتوبوس‌های شهری خبری نیست و نخواهد بود.

حمل و نقل عمومی سریع و در دسترس از جمله شاخص‌های توسعه شهری محسوب می شود که هر شهری برای رسیدن به پیشرفت به آن نیاز دارد و در این بین نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد البته این امری است که در ارومیه اصلا به چشم مسئولان نمی آید.

گرچه مردم نیز باید در حفظ اموال عمومی که برای راحتی در اختیارشان قرار می گیرد تلاش و اهتمام بیشتری داشته باشند اما موضوع این است که سهم ارومیه از ناوگان حمل و نقل عمومی بیشتر اتوبوس‌های رنگ و رو رفته و زنگ زده است که تمایل مردم به استفاده را کاهش می‌دهد.

اتوبوس ویژه مدارس در فصل آغاز فعالیت مدرسه‌ها از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه مدیران شهری قرار گیرد با توجه به اینکه تعداد زیادی از دانش آموزان را نسبت به تاکسی می‌تواند در یک ساعت جابجاکند پس سهم مهمی در کاهش ترافیک و آلایندگی هوا ایفا خواهد کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید