10:08|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 11 شهریور 1398 - 07:06
کد خبر: 12834
باریش گزارش می‌دهد:

مسکن‌های مهر دیگر بوی مهربانی نمی‌دهد

مسکن‌های مهری که قرار بود مرهمی بر زخم بی‌خانمانی و پایانی شیرین بر درد مستأجرنشینی باشد اما این روزها فقط بار مشکلات مردم را زیاد کرده است.
مسکن مهر خیال مهربانی با ساکنان ندارد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، ساخت مسکن مهر طرحی بود که از اوایل دهه 90 برای خانه‌دار شدن اقشار مختلف مردم توسط دولت نهم و دهم در سراسر کشور کلید خورد اما متاسفانه در برخی شهرها مشکلات زیرساختی باعث شد که نه تنها مشکل خانه‌دار شدن مردم با این طرح حل نشود بلکه پس از یک‌دهه حالا کار به جایی رسیده که حال نه سرمایه‌ای مانده و نه خانه‌ای در کار است.

گل سر سبد مسکن‌های مهر ارومیه شهرک گلمان است که با گذشت چندین سال از آغاز ساخت و استقرار ساکنین در آن هنوز که هنوز است دفتر مشکلات این شهرک بسته نشده و دسترسی سخت به امکانات در پی فاصله طولانی با مرکز شهر از جمله مواردی است که ساکنین آن را همواره آزار داده و کلافه می‌کند.

نبود مسیر، عبور و مرور ساکنین مسکن مهر ولیعصر را سخت کرد!

 ابراهیمی از مخاطبان باریش در گفت‌و‌گو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کرد: من یک سال است که ساکن مسکن مهر شهرک ولیعصر  هستم، ولی در رفت‌و‌آمد برای رفتن به اداره یا حتی خرید اسباب خانه و مایحتاج روزانه خانواده با مشکل روبرو هستیم چون راه مناسب برای رفت‌و‌آمد نداریم.

وی ادامه داد: به سبب مشکلات زیرسازی مسیر دسترسی به این شهرک هنوز درست نشده و مردم نمی‌توانند به سادگی از این راه عبور کنند و فردا در زمستان و با شروع شدن فصل مدارس مشکلات دو چندان می‌شود.

این شهروند خاطرنشان کرد: مسیر فعلی دو شهرک ولیعصر و شهرک سپاه را به هم وصل می‌کند بنابراین خانواده های زیادی مجبور به عبور و مرور از این مسیر هستند از این رو از مسئولان  می خواهیم تا قبل از شروع فصل بارشها فکری به حال ساکنان این منطقه کنند.

اقساط کمرشکن مسکن‌های مهر!

 شهریار از دیگر شهروندان ساکن مسکن مهر در ارومیه نیز در گفت‌و‌گوی تلفنی با خبرنکار باریش گفت: منزلم در یکی از تعاونی‌های مسکن مهر طرزیلو است ما میگیم مسکن مهر، ولی متاسفانه اقساطی که پرداخت می‌کنیم در حدتوان یک خانواده مسکن مهری نیست.

وی با گلایه از اینکه قرار بود این طرح حامی کم درآمدها باشد تا زودتر خانه دار شود، ادامه داد: هرسال افزایش اقساط وجود دارد به طوری‌که آخرین قسط ما حدود ۸۵۰ هزار هرماه است.

این شهروند خاطرنشان کرد: خانواده‌ای با حقوق کارگری که آنهم معلوم نیست به موقع پرداخت بشود یا نه با این گرانی و تورم چطور می‌تواند از پس پرداخت اقساط ماهیانه 800 هزار تومانی برای مسکن‌های مهر بربیاید!

متقاضیان دیگر امیدی به خانه‌دار شدن ندارند

رضایی یکی دیگر از متقاضیانی که برای مسکن های مهر ثبت نام کرده است در گفت‌و‌گو با خبرنگار باریش اظهار کرد: پروژه مسکن مهر بهداری از سال 86 شروع به کار کرد و تا الان نزدیک 20میلیون تومان در دفعات مختلف از متقاضیان پول دریافت کرده اند ولی هنوز که هنوز است بعد از گذشت بیش از 10 سال هنوز خبری از تکمیل این خانه‌ها نیست.

وی ادامه داد: ثبت‌نام کنندگان مسکن‌های مهر در طی این همه سال به امید خانه دار شدن تمام پس‌انداز و دارای‌هاشان را فروختند و به حساب این مسکن‌ها واریز کردند اما هنو از تحویل واحدها خبری نیست.

 ساکنین مسکن‌های مهر گلهشر نیز دل خوشی از مسئولان ندارد چراکه معتقدند مسئولان به ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات اولیه زندگی در این مناطق بی تفاوت هستند و هربار برای پیگیری مشکلاتشان جواب سربالا می‌شوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید