03:27|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 11 شهریور 1398 - 05:58
کد خبر: 12832

نابسامانی بازار، نان گرم سفره‌ها را سرد کرد

آشفته بازار اقتصادی و نبود نظارت کافی در سطح شهر ارومیه باعث شده قیمت نان به صورت بی رویه افزایش یابد و این نابسامانی موجود در بازار نان گرم سفره‌ها را سرد کرده است.
نابسامانی بازار، نان گرم سفره‌ها را سرد کرد

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، افزایش روز افزون قیمت کالاهای اساسی در آشفته بازار اقتصادی نظم و تعادل بازار را بر هم زده و در این میان نان هم از سوی نانوایان درگیر گران فروشی و کم‌فروشی شده است.
به گفته مسئولان و متولیان نان در ارومیه با توجه به اینکه هیچ‌گونه افزایش قیمت نان در ارومیه اعمال نشده اما شاهد گرانفروشی و کم‌فروشی در برخی از نانوایان سطح شهر هستیم که این عامل مردم را کلافه و ناراضی کرده است.
گرانفروشی برخی از نانوایان به بهانه نبود پول خرد
یکی از شهروندان ارومیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: برای خرید نان سنگک به یکی از نانوایی‌های شهر ارومیه مراجعه کردم و با توجه به اینکه قیمت مصوب نان سنگک 1200 تومان است به بهانه نبود پول خرد 1500 تومان پول از من دریافت کردند.
وی ادامه داد: وقتی در قبال این کار اعتراض کردم نانوایی از فروش نان صرف نظر کرد.
این شهروند اضافه کرد: از مسؤلان درخواست می‌کنیم جهت نظارت و بازرسی و جلوگیری از تخلفات گرانفروشی نظارت بیشتری در این زمینه داشته باشند.
عدم نظارت بازرسان اصناف از تخلفات نانوایان
رضا یکی از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: متاسفانه نظارت و بازرسی در سطح شهر ارومیه بسیار ضعیف است و این امر باعث شده گرانفروشی و کم فروشی رواج پیدا کند.
وی گفت: اگر مسئولان و متولیان رسیدگی به تخلفات، بازرسان نظارتی را در سطح شهر افزایش دهند تا حد زیادی می‌توان از بروز تخلفات و گرانفروشی جلوگیری کرد.
افزایش هرگونه قیمت نان در ارومیه تخلف است
عزیز عسگراوغلو، رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش، در خصوص افزایش قیمت نان در برخی نانوایان اظهار کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه بخشنامه‌ای برای افزایش قیمت نان از سوی اتحادیه نانوایان اعمال نشده است و هرگونه افزایش قیمت از طرف نانوایان تخلف و گرانفروشی محسوب می‌شود.
وی افزود: برای انواع نان‌ها یک قیمت مصوب تعیین شده و تا زمانی که تغییر قیمت صورت نگیرد نانوایان موظف هستند نان را با قیمت مصوب شده به مشتریان ارائه دهند.
عسگراوغلو تصریح کرد: نظارت بر بازار و کنترل قیمت بر عهده سازمان نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت است و در حال حاضر نیز هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان وجود ندارد.
رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه در پایان اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی از سوی نانوایان، با شماره 124 تماس بگیرند و تخلفات را به سازمان نظارت و بازرسی گزارش دهند تا کارشناسان نظارتی بلافاصله در محل مورد نظر حاضر شده و بررسی‌های لازم را انجام دهند و طبق قانون با متخلفین گرانفروشی برخورد می‌شود.
در شرایط فعلی نابسامانی در بازار سر به فلک کشیده و نبود نظارت مناسب و عدم ایجاد تعادل از سوی متولیان امر باعث شده افزایش رویه قیمت، گریبان‌گیر مواد غذایی و مصارف مورد استفاده مردم را بگیرد. 
در این میان بلاتکلیفی نان و افزایش بی‌رویه قیمت آن از سوی برخی از نانوایان داد مردم را در آورده و کنترل و نظارت در این حیطه را بیش از پیش مورد توجه قرار داده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید