09:28|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 10 شهریور 1398 - 07:45
کد خبر: 12826
یادداشت:

راز افزایش روحیه با گل‌های آپارتمانی

امروزه با رواج یافتن زندگی آپارتمانی، تدریجا ارتباط انسان و طبیعت کم شده است اما ایرانیان از سالیان دور تاکنون جزء علاقمندان به طبیعت بوده‌ و همواره در تلاش بودند تا از گیاهان و گل آپارتمانی مقاوم در منازل خود استفاده کنند.
راز افزایش روحیه با گل‌های آپارتمانی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، اگر به ایجاد فضای آرامش بخش و سالم در منزل، محیط کار و ادراه خود اهمیت می‌دهید پیشنهاد می‌کنیم حتما به لیست گیاهان آپارتمانی نگاهی بیندازید! زمانی که جای‌ جای خانه را گیاهان سبز و شاداب پر کنند، با نگاه کردن به هر نقطه از فضای دلنشین ‌تان انرژی و حسی مثبت به شما القا می ‌شود.

حتما موافق این هستید که داشتن گل در فضای خانه می‌تواند باعث ایجاد یک فضای سبز زیبا و افزایش روحیه در افراد شود.

گیاهان سبز علاوه بر این که جلوه و زیبایی خاص و طبیعی به دکوراسیون منزل می بخشند به کاهش استرس و تنش محیط اطراف خود کمک کرده و با تصفیه و پاک سازی هوا از بروز انواع مشکلات تنفسی و عمومی بدن جلوگیری می کنند.

سبزی کامل گیاهان آپارتمانی هماهنگی بیشتری با رنگ ‌های دکوراسیون منزل شما دارند؛ زمانی که تنها برگ ‌های براق و پر فروغ شما را عاشق خود کرده ‌اند.

در این مطلب می خواهیم 25 گیاه آپارتمانی را معرفی کنیم که به دلیل زیبایی برگ آنها به فضای خانه آورده می‌شوند و خبری از گل در آنها نیست و در صورت رعایت نکات ضروری تا سال‌های طولانی می‌توان از آن‌ها نگهداری کرد.

اگر به‌خواهیم از گل‌های مقاوم و آپارتمانی نام ببریم بدون شک می‌توان به، گل داوودی، گل عنکبوتی، فیکوس، گیاه خون سیاوشان، گل لیلی صلح، سرخس شمشیری یا بوستونی، پیچک شیطان، گیاه مار یا سانسوریا، بامبو، فیکوس الاستیکا، آلوئه ورا، گیاه سکه ای، پیچک انگلیسی، گیاه همیشه سبز چینی، گل شیپوری پیچی آمریکایی، نخل اریکا، دیفن باخیا، گل قاشقی، دراسنا وارنکی یا درمنسیس، فیکوس برگ ویولونی، ژربرا دیزی، گیاه آزالیا، شفلرا، بگونیا وکس، نعنا و چندین گیاه مختلف بدون گل اشاره کرد.

استفاده از گل‌های آپارتمانی در دکوراسیون داخلی خانه علاوه بر زیباسازی فضای منزل شما، کمک بسزایی به سالم زیستن شما می‌کند. مهم‌ترین تاثیر این گیاهان این است که با مرطوب نگه داشتن هوا و تبدیل دی اکسید کربن به اکسیژن همچون یک فیلتر عمل کرده و آلودگی‌های موجود در هوا را از بین می‌‌برند. برخی به غلط، به دلیل ناتوانی در فراهم کردن شرایط نگهداری این گیاهان، از خرید آن‌ها صرفنظر می‌کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید