10:21|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 09 شهریور 1398 - 08:02
کد خبر: 12815
باریش گزارش می‌دهد:

معضل حل نشدنی سدمعبر در ارومیه

بسته شدن معابر و پیاده‌روها بر اثر سدمعبر در سطح شهر ارومیه به یکی از معضلات بزرگ شهری تبدیل شده که گویا تمامی ندارد.
معضل حل نشدنی سدمعبر در ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، سد معبر یکی از معضلات بزرگ شهری به شمار می‌رود که افزایش روزافزون آن باعث تداخل در رفت و آمدهای شهری می شود. زندگی شهرنشینی دارای قانون و مقرراتی است که باید اقشار مختلف مردم در چارچوب آن رفتار کنند. احترام به حقوق شهروندی و رعایت آداب و رسوم شهرنشینی در توسعه فرهنگ و پیشرفت هر جامعه‌ای نقش مهمی دارد و باید از آن پیروی کرد. 
بسته‌شدن پیاده‌روها بر اثر سدمعبر  باعث حوادث ناگوار می‌شود
مرتضی یکی از مخاطبان پایگاه خبری باریش نیوز در ارسال پیامی نوشته است: بسته‌شدن معابر عمومی از سوی برخی مغازه داران، باعث بروز خطر و حوادث ناگوار می‌شود.
وی ادامه داد: چند روز گذشته وقتی فرزند خود را جهت خرید به سوپر مارکت سرکوچه فرستادم، بسته‌شدن پیاده‌رو به وسیله مغازه‌داران باعث شده تا فرزندم از عرض خیابان عبور کند و متاسفانه در همان لحظه با یک موتورسوار برخورد و دچار جراحت از ناحیه پا شده است.
این مخاطب با ابراز ناراحتی از عدم رعایت حقوق شهروندی توسط برخی از کسبه، نوشته است: از مسئولین درخواست می‌کنم با افرادی که پیاده‌روها را به تصاحب خود در می‌آورند برخورد جدی داشته باشند.

وظیفه همه شهروندان است تا حقوق شهرنشینی را رعایت کنند
یکی دیگر از مخاطبان باریش، در گفت‌وگو با خبرنگار باریش در سطح شهر ارومیه گفت: سدمعبر یکی از تخریب کنندگان فضا و زیبایی‌های کوچه و خیابان ‌شهری است.
وی افزود: براساس قوانین شهرنشینی، هیچ مغازه‌داری حق ندارد که معابرعمومی را برای استفاده شخصی تصاحب کند و سهولت رفت و آمد شهروندان در پیاده‌روها را با مشکل مواجه کند.
این شهروند در پایان به فرهنگ‌سازی حقوق شهروندی اشاره کرد و افزود:  هر کدام از افراد جامعه، ملزم به رعایت حق و حقوق خود شهروندی هستند و باید به نحوه احسن آن را رعایت کرده و برای دیگر شهروندان الگوی مناسبی باشند.
سدمعبر، پیگرد قانونی دارد
محمد حضرت‌پور، شهردار ارومیه در خصوص ایجاد سدمعبر در سطح شهر، این چنین گفته است: چیزی که حریم شهر را سد کند تخلف است و همچنین تعرض به حقوق و فضای عمومی شهر به هیچ‌وجه قابل قبول نیست و براساس قانون با آن برخورد می‌شود.
نهادینه کردن فرهنگ شهری و رعایت حقوق شهروندی، زمانی تحقق پیدا می‌کند که همیاری و همکاری بین شهروندان و مسئولان صورت گیرد و هر کسی در جایگاه خود قوانین مربوطه را رعایت نمایند.
برخورد با افرادی که در سطح شهر دچار تخلف شده و حقوق شهروندی را رعایت نمی‌کنند تا حد زیادی از افزایش این معظل سد معبر در فضای شهری جلوگیری می‌کند و سخت گیری مسئولان با عاملان سدمعبر باعث می‌شود تعرض به حریم پیاده‌روها ادامه نداشته باشد. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید