17:15|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 09 شهریور 1398 - 06:57
کد خبر: 12813
مدیر کل کمیته امداد آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

شناسایی ۱۴هزار و ۷۵۰ دانش آموز بی‌بضاعت در آذربایجان‌غربی

در حال حاضر 14هزارو 750 دانش آموز بی‌بضاعت و کم برخوردار در سطح استان شناسایی شده که از این تعداد 11هزار از دانش آموزان ایتام هستند.
شناسایی ۱۴هزار و ۷۵۰ دانش آموز بی‌بضاعت در آذربایجان‌غربی

عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، دررابطه با برگزاری جشن عاطفه‌ها در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با فرا رسیدن فصل بازگشایی مدارس، بیست و پنجمین دوره جشن عاطفه‌ها در راستای کمک به دانش آموزان نیازمند طبق روال سال‌های گذشته در استان آذربایجان‌غربی در حال برگزاری است.
وی افزود: از 7 شهریور ماه به صورت نمادین پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها در سطح کشور فعال شده است که در مرحله اول در آذربایجان‌غربی 200 پایگاه برپا شده همچنین روز جمعه نیز در پایگاه‌های مصلی امام خمینی (ره) پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها برپا شده است.
سهندی ادامه داد: این روند تا 10 مهر ماه در استان ادامه دارد و مردم می‌توانند بعد از اتمام جشن عاطفه‌ها نیز کمک‌های خود را برای دانش آموزان نیازمند در دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان ارائه کنند.
وی اضافه کرد: 10 مهرماه همزمان با سراسر کشور در هزارو 500 مدرسه برخوردار استان جشن عاطفه‌ها برگزار خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: افرادی که قصد کمک به دانش آموزان نیازمند دارند می‌توانند بدون مراجعه حضوری و از طریق کد *8877*1# و با تلفن ثابت نیز 096887 تماس حاصل نمایند و در جشن عاطفه‌ها شرکت کنند.
سهندی اظهار کرد: در حال حاضر 14 هزارو 750 نفر دانش آموز بی بضاعت در سطح استان شناسایی کردیم که از این تعداد 11 هزار نفر ایتام شناسایی شده است که نیازمند ادامه مشارکت مردم در راستای دستگیری از نیازمندان هستیم.
وی افزود: سال گذشته 4 میلیارد و 400 میلیون تومان مردم در ایام جشن عاطفه‌ها مشارکت کردند در سال جاری نیز با توجه به پیش‌بینی‌هایی که شده است و هماهنگی‌هایی که از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) با ادارات صورت گرفته است انتظار می‌رود که به رقم 7 میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یابد.
سهندی گفت: مقرر شده که برای هر دانش آموز بی بضاعت یک بسته تحصیلی به رقم 500 هزار تومان تهیه و ارائه دهیم و با دستور استاندار استان قرار است یک میلیارد تومان برای دانش بی بضاعت و مناطق مرزی و محروم به حساب کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز شود و بعد از آن نیز به حساب دانش آموزان محروم منتقل شود.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی در پایان تصریح کرد: طبق آخرین آمار دریافتی از کمک‌های مردمی به جشن عاطفه‌ها در سال جاری تا این لحظه نزدیک به 3 میلیارد تومان مردم در جشن عاطفه‌ها کمک و مشارکت داشته‌اند  خود دانش‌آموزان نیز در سال گذشته  نزدیک به 600 میلیون تومان به صورت نقدی کمک کردند که امسال نیز این رقم افزایش می‌یابد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید