17:10|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 08 شهریور 1398 - 10:08
کد خبر: 12808
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه:

مسئولان از اشرافگری دوری کنند

دولت مردان باید از اشرافیگری دوری کنند و زندگی و اخلاص شهیدان رجایی و باهنر را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.
مسئولان از اشرافگری  دوری کنند

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته اظهار کرد: با فرا رسیدن بازگشایی مدارس جشن عاطفه ها به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان غربی و همچنین سایر ارگان های دیگر برگزار می‌شود که این امر حرکت بسیار شایسته و بزرگی است و به دستگیری از نیازمندان از سوی پروردگار متعال بسیار تأکید شده است.
وی با فرا رسیدن سالروز شهادت شهید رجایی و باهنر نیز اشاره و افزود: در ۸ شهریور ماه سال ۱۳۶۰ شهیدان رجایی و باهنر به دست منافقین ترور شده و به شهادت رسیدند که به برکت خون شهدا و رهبری اصلح حضرت امام خمینی(ره) نهضت جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه دارد و استوار است.
حجت‌الاسلام قریشی ادامه داد: دولت مردان باید شهید رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند و ساده زیستی آنان را در جامعه امروزی رعایت کنند.
وی گفت: مسئولان باید از اشرافیگری دوری کنند و با الگو قرار دادن شهیدان رجایی و باهنر بتوانند اخلاص را  سرلوحه زندگی خود قرار دهند.
وی در ادامه به ۱۰شهریور ماه روز بانکداری اسلامی نیز اشاره و افزود: بانک ها باید در کار و عمل خود بسیار دقت داشته باشند ربا خواری آثار بسیار مخربی دارد که باید از آن دوری شود.
وی تصریح کرد: خداوند در کلام الهی به امر ربا خواری و دوری از آن بسیار تأکید کرده است ربا از دین اسلام حذف شده و باید در عمل نیز حذف شود.
حجت‌الاسلام قریشی اضافه کرد: با آغاز عزای حسینی و فرا رسیدن محرم الحرام مجالس عزاداری حضرت امام حسین(ع) باید باشکوه برگزار شود.
وی با بیان اینکه عزاداری امام حسین(ع) است که دین و اسلام را زنده نگه داشته است گفت: وظیفه همه مسلمانان است که خود را برای ماه محرم آماده کنند و با نصب علم مشکی درب منازل خود به استقبال عزاداری امام حسین علیه السلام بروند.
امام جمعه ارومیه افزود: دعوت از علمای برای شناساندن بیشتر امام حسین علیه السلام در مجالس عزای حسینی بسیار اهمیت دارد همچنین مداحان نیز باید به محتوای اشعار خود بسیار دقت کنند رعایت ادب در عزای امام حسین علیه السلام بسیار مهم و ضروری است و شهروندان باید سعی کنند در حین عزاداری با آلودگی صوتی مزاحمتی برای دیگر شهروندان به وجود نیاورند و لذت عزاداری امام حسین علیه السلام را با مزاحمت تلخ نکنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید