10:44|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 05 شهریور 1398 - 04:14
کد خبر: 12793
یادداشت:

امنیت شغلی دغدغه‌ای فراتر از نبود شغل

نبود امنیت از مهم‌ترین چالش‌هایی است که فضای کسب‌وکار در آذربایجان غربی را به فرض پیدا کردن فرصت‌های شغلی رنج می‌دهد.
 امنیت شغلی دغدغه‌ای فراتر از نبود شغل

سرویس اجتماعی باریش نیوز، امنیت شغلی از جمله عواملی است که ضریب کارایی و بهره وری در محیط‌های اشتغال را افزایش می‌دهد اما نبود این فاکتور مهم می‌تواند محیط‌های کسب‌وکار را برای نیروی انسانی شاغل در آن استرس زا و تنش زا کند.

در شرایط  فعلی یکی از دغدغه‌های مهم کارگران شاغل در بخش خصوصی نبود امنیت شغلی به واسطه بحرانی بودن شرایط کسب‌وکار است البته این در حالی است که مسئولان حداقل در آذربایجان غربی خبر از بهبود شرایط کسب‌وکار در این استان می‌دهند. اما این گفته تا چه حد با واقعیت همگام است سؤالی است که پاسخ آن را در شرایط فعلی جامعه جستجو کرد.

 امروز دغدغه اصلی و چالش بسیاری از افراد و جوانان در شغل‌های مختلف از جمله کارگری و دیگر اقشار فراتر از نبود شغل، هراس از نداشتن امنیت شغلی در پی انعقاد قراردادهای موقت کارفرمایان با آنان است البته در برخی موارد شرایط بدتر از این هم می‌شود و کارفرما حتی حاضر به بستن قرارداد کاری با نیروی خود نیست تا به نوعی از زیر بار حقوق قانونی و اجتماعی که موظف به پرداخت آن به کارگر است، شانه خالی کند.

باید در نظر داشت که هر گاه آمار بیکاری در جامعه افزایش داشته باشد بدون شک ضریب امنیت شغلی نیز کاهش پیدا کرده است امروزه امنیت شغلی برای زنان شاغل به مراتب پایین تر از مردان است که این خود می‌تواند برای آن‌ها بسیار مسئله‌ساز شود، چرا که امروزه در حالی بسیاری از کارفرمایان اقدام به جذب نیروی کار زن می‌کنند که حقوق و مزایای کمتری را به آن می‌دهند.

متأسفانه امروزه به رغم بازنگری قوانین موجود کار بسیاری از نیروهای کار زن تنها به واسطه ازدواج و یا بارداری شغل خود را از دست می‌دهند که این خود می‌تواند استرس بسیاری را به آن‌ها تحمیل کند از این‌رو انتظار می‌رود مسئولان راهکار جدی را برای برون‌رفت از این مشکل ارائه دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید