14:44|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 04 شهریور 1398 - 07:26
کد خبر: 12786
یادداشت؛

زندگی کارمندی از واقعیت تا حرف

آغاز آخرین ماه تابستان با هفته دولت و روز کارمند همراه است اما زندگی های کارمندی همیشه از واقعیت تا حرف هایی که زده می شود فاصله بسیار دارد.
زندگی کارمندی از واقعیت تا حرف

سرویس فرهنگی باریش نیوز، آن دو آموزگار که همه حیات پربرکت خود را درکوششی خستگی ناپذیر گذراندند و به واقع فرزندان رنج بودند حماسه زندگی پربار اما ساده خود را با شهادت ‏مظلومانه به هنگام خدمت به مردمی که از میانشان برخاسته بودند به اوج رساندند.
به مناسبت این حادثه جانگداز، این ایام به عنوان هفته دولت نامگذاری شد، ایامی که در آن باید فرصتی فراهم گردد تا دولتمردان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود به مردم بپردازند. به هر حال باید پذیرفت که علی رغم کمبودها و کاستی ها، دولت و کارمندان دلسوز آن منشأ اثر بسیاری از خدمات و فعالیت‌های صورت گرفته در کشور هستند که قدردانی از آنها، امری معقول و منطقی است، مخصوصا در زمان کنونی که تحریم های ناجوانمردانه دشمنان، نوعی جنگ اقتصادی را علیه ملت ایران به راه انداخته است، صبر و تلاش دولت و ملت، بسیار ستودنی است.
‏ در اسلام، منزلت اجتماعی به عنوان موهبت و امانت الهی در اختیار کارمندان قرار می‌گیرد تا برای رفع محرومیت‌ها و گرفتاری‌ها از امور جامعه به کار گرفته شود. ازاین رو، امام علی علیه السلام به یکی از کارگزاران خود چنین می‌فرماید: «کاری که به عهده توست، طعمه نیست، امانتی است که بر گردنت نهاده اند.» بنابراین، اگر کارمندان و کارگزاران نظام اسلامی با انگیزه های الهی، امانت داری و خدمت رسانی به مردم در جایگاه خود قرار گرفته اند، باید شکرگزار پروردگار بزرگ باشند؛ زیرا در جایگاهی هستند که می توانند خاطری را شاد کنند، غمی را بزدایند، بی پناهی را پناه دهند و مظلومی را یاور باشند و به این ترتیب، زمینه رشد و تعالی خود را فراهم سازند. رسول خدا صلی الله علیه و آله در این باره می فرماید: «وقتی خداوند برای بنده ای نیکی خواهد، حاجت مردم را در دست او قرار می دهد».
این هفته نمادی از وحدت مردم و دولت اسلامی است که این وحدت سرافرازی، پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی را به دنبال خواهد داشت و چه خوب است که دولتمردان و خدمتگزاران با مردم غیور ایران زمین برای ادامه دادن راه شهیدان والا مقام هم قسم شوند و برای ساختن ایران اسلامی مقتدر، استوار، آباد و آزاد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید