20:11|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 04 شهریور 1398 - 04:38
کد خبر: 12782
باریش گزارش می‌دهد:

فرهنگ صحیح رانندگی کلاف گمشده شهر ارومیه

فرهنگ صحیح رانندگی و احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از مؤلفه ها اساسی یک راننده است که متاسفانه در شرایط فعلی رانندگی صحیح در شهر ارومیه به یک کلاف گمشده در شهر تبدیل شده است.
فرهنگ صحیح رانندگی کلاف گمشده شهر ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز ، رانندگی یک کار حساس و پر استرس است این روزها با وجود افزایش وسایل نقلیه در سطح شهر شاهد رانندگی نادرست و دور از انتظار شهروندان هستیم. با توجه به اینکه کشور ما، کشور مستقل و دارای پتانسیل های گوناگون است اما گویا هنوز در ایجاد فرهنگ رانندگی صحیح نتوانسته عملکرد خوبی ارائه دهد.
احترام گذاشتن به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی یکی از اساسی‌ترین وظایف شهروندی به شمار می‌رود و تمامی مردم موظف هستند تا به قوانین رانندگی احترام بگذارند. اما با وجود این، هر روز شاهد حرکات بی جا و حتی نمایشی از برخی رانندگان و بی توجهی آنان به چراغ راهنمایی و عابرین پیاده هستیم.

پارک دوبل شهروندان، نظم شهر را بر هم زده است

یکی از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: ترافیک در سطح شهر ارومیه به صورت روزانه در حال افزایش است که بخشی از این ترافیک‌های سرسام آور به پارک دوبل‌های نامناسب شهروندان در کنار خیابان مربوط می‌شود.
وی افزود: در یکی از خیابان‌های ارومیه به دلیل وجود داروخانه شبانه روزی که در نزدیکی دوربرگردان قرار دارد پارک دوبل خودروها ترافیک سنگین به وجود می‌آورد به طوری که خیابان در عرض چند دقیقه قفل می‌شود.
این مخاطب در ادامه گفت: رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و احترام گذاشتن به حقوق شهروندی تا حد زیادی در نظم شهری مؤثر است که این قانون باید در بین شهروندان رعایت شود.
لزوم رعایت فرهنگ پذیری در جامعه شهری
زهرا یکی دیگر از مخاطبان باریش نیوز در گفت‌وگو با خبرنگار باریش در مورد فرهنگ رانندگی در فضای شهری گفت: متاسفانه احترام و رعایت قوانین رانندگی و فرهنگ صحیح استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی در بین شهروندان جا نیافتاده است به طوری که دغدغه‌های روزانه باعث شده مردم در رفت و آمدهای خود سراسیمه باشند و اهمیتی به رعایت قانون نمی‌دهند.
وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم از مهارت صحیح رانندگی استفاده کرده و بهره ببریم باید فرهنگ پذیری در جامعه را رعایت کنیم و به حقوق همدیگر احترام بگذاریم تا شاهد شهر آرام و بدون ترافیک در سطح کلانشهر ارومیه باشیم.
اخلاق رانندگی را رعایت کنیم
حمید از کابران باریش نیوز در گفت‌وگو با خبرنگار باریش گفت: دغدغه‌های روزانه در شرایط فعلی ذهن هر فردی را درگیر می‌کند و این امر بر روی رانندگی افراد نیز تأثیر می‌گذارد.
وی گفت: رانندگی از حساسیت بالایی برخوردار است که اگر در انجام آن سهل انگاری شود عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت از این رو باید در حین رانندگی آرامش داشت و با اخلاق و رفتار مناسب پشت فرمان نشست.
به نظر می‌رسد بعد از گذشت دوران زیادی از ورود وسایل حمل و نقل به زندگی مردم، هنوز در فرهنگ صحیح رانندگی با مشکل مواجه هستیم و این امر باعث بروز مشکلات دیگری در جامعه شده است. رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نقش مهمی در ترویج فرهنگ شهروندی دارد و نظم شهر را برقرار می‌کند از این رو انتظار می‌رود آموزش‌های رانندگی برای افرادی که به تازگی به دریافت گواهینامه اقدام می‌کنند به صورت اصولی و با در نظر گرفتن قوانین مهم در رانندگی اجرا شود تا فرهنگ صحیح رانندگی در بین شهروندان عملی شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید