00:10|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1398 - 07:27
کد خبر: 12763
باریش گزارش می‌دهد:

آب رفتن لبنیات از سفره‌‌های مردم

شرایط نامساعد اقتصادی گریبان همه مواد غذایی را گرفته به طوری که مواد لبنی هم از این قاعده مستثنی نیست و وجود لبنیات در سفره‌های مردم به شدت کم رنگ شده است.
آب رفتن لبنیات از سفره‌‌های مردم

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، استفاده از مواد لبنی برای سلامت انسان بسیار مفید و مؤثر است و یکی از مواد غذایی مهم در سبد کالای خانوارها به حساب می‌آید.
شرایط نا به سامان اقتصادی باعث شده تا گرانی گریبان تمامی اقلام اساسی مورد استفاده مردم را بگیرد و مواد لبنی نیز از این قاعده مستثنی نیست. 
این در حالی است که آذربایجان‌غربی به لحاظ جغرافیای یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و دامپروری است اما در چند ماه اخیر گرانی شیر و سایر مواد لبنی باعث شده تا توان خرید مردم کاهش یابد.
ناپایداری قیمت شیر در چند ماه اخیر تعادل بازار لبنیات را بر هم زده و این امر باعث شده برخی از افراد از شرایط پیش آمده سوء استفاده کرده و اقدام به کم‌فروشی و گرانفروشی کنند.
افزایش قیمت لبنیات مردم را کلافه کرده است
یکی از کابران باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: افزایش قیمت لبنیات و عرضه آن در ظرف‌های کوچک و قیمت بالا مردم را کلافه و با مشکلات اقتصادی مواجه کرده است.
وی افزود: در حال حاضر درآمد نامتعارف و وضعیت بد اقتصادی مردم را با سختی رو به رو کرده و خانواده‌ها دیگر توان خرید ندارند و نمی‌توانند از پس مخارج زندگی برآیند از مسئولان درخواست می‌شود در این وضعیت نامتعادل اقتصادی به فکر مردم باشند و از افزایش قیمت‌های مختلف و روزانه‌ای جلوگیری کنند.
عرضه مواد لبنی بی کیفیت با قیمت بالا
محمدرضا از شهروندان ارومیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز، گفت: فروشندگان وقتی خبری از افزایش قیمت مواد لبنی دریافت می‌کنند بلافاصله و بدون اطلاع از اعمال قیمت واقعی اقدام به افزایش چند برابری مواد لبنی می‌کنند.
وی افزود: این افراد بیشتر از اینکه به کیفیت مواد لبنی و مخصوصا شیر اهمیت دهند قیمت آن مد نظرشان است و در این صورت اهمیت کمتری به کیفیت مواد تولید شده لبنی اختصاص می‌دهند.
این شهروند ادامه داد: مردم انتظار دارند در قبال پولی که می‌دهند مواد لبنی با کیفیت تهیه کنند اما در برخی از مواقع عکس این عمل مشاهد می‌شود.
تخلف برخی از لبنیات فروشی‌ها در ارومیه
یکی دیگر از کاربران باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: برای خرید دوغ و ماست محلی به یکی از لبنیات فروشی‌های شهر ارومیه مراجعه کردم و وقتی قیمت ماست را از فروشنده جویا شدم گفتند که هزار تومان به قیمت آن افزوده شده است.
وی افزود: وقتی علت آن را جویا شدم گفتند که شیر گران شده است! در صورتی ظرف ماست تغییر نکرده بود اما در یک روز افزایش قیمت هزار تومانی آن دور از انصاف است.
ناپایداری قیمت و افزایش قیمت‌های سلیقه‌ای در بازار به شدت افزایش پیدا کرده است و مردم از این وضعیت ناراضی هستند.
افزایش قیمت بی رویه لبنیات نیز در آشفته بازار اقتصادی باعث شده مواد لبنی از سفرهای مردم کم شود و اگر فکری به حال کنترل قیمت لبنیات و رغبت مردم برای استفاده از شیر و لبنیات صورت نگیرد تهدیدی بزرگی برای سلامت مردم به به حساب می‌آید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید