20:14|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 27 مرداد 1398 - 09:37
کد خبر: 12727
مدیر کل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان‌غربی عنوان کرد:

رشد 43 درصدی درآمد استان نسبت به سال گذشته

با مقایسه آمار سال جاری و سال گذشته می‌توان دید این آمار ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال مدت مشابه سال قبل۴۳ درصد رشد داشته است.
رشد 43 درصدی درآمد استان نسبت به سال گذشته

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، داوود غفارپور، مدیر کل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان‌غربی در نشست هم اندیشی ذی حسابان و مدیران مالی دستگاه‌های اجرایی استان عنوان کرد: درآمد استان در چهار اول سال جاری سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال وصول شده است.

وی افزود: با مقایسه آمار سال جاری و سال گذشته می‌توان دید این آمار ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال مدت مشابه سال قبل۴۳ درصد رشد داشته است و تاکنون ۶ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال از سهمیه هشت هزار و ۹۰ میلیارد ریالی اسناد خزانه جذب شده است.

غفارپور ادامه داد: با این آمار ۷۸.۸ درصد اسناد خزانه جذب شده است و دستگاه‌های اجرایی برای جذب باقی اسناد همکاری ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به سهم درآمدهای مصوب عمومی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در سال جاری درآمد استان در این بخش نیز ۱۴ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال گذشته ۲۹ درصد در این بخش افزایش یافته است که از این مقدار ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال مربوط به سهم درآمدهای مالیاتی با حدود ۳۵ درصد افزایش است.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان‌غربی در رابطه با جذب مالیات استان در چهار ماهه اول سال جاری گفت: جذب مالیات طی چهار ماهه نخست امسال ۳۵ درصد رشد دارد و تا به امروز سه هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال مالیات جذب شده که بیشترین بخش با ۴۴ درصد مربوط به مالیات بر ارزش افزوده است.

غفارپور افزود: در حال حاضر ۲۸ هزار میلیارد ریال مطالبات معوق در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۱۴ هزار میلیارد ریال آن متعلق به کارت‌های بازرگانی و رسیدگی به مسئله کارت‌های بازرگانی با حمایت قوه قضائیه و سازمان‌های مربوطه در حال پیگیری و انجام است.

وی با تاکید بر اینکه اگر دستگاه‌های اجرایی توان جذب اسناد خزانه را ندارند در اسرع وقت اعلام کنند تا تصمیمات لازم در این خصوص گرفته شود ادامه داد: آذربایجان‌غربی طی سال‌های گذشته در جذب اسناد خزانه عملکرد مطلوبی داشته باید طی سال جاری نیز دستگاه‌های اجرایی عملکرد مناسبی در این زمینه داشته باشند.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: وصول مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی در صدر برنامه‌های این نهاد قرار دارد و در سال جاری باید ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال وصول مطالبات داشته باشیم که این رقم در سال گذشته ۱۰ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال بود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید