02:33|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 27 مرداد 1398 - 06:53
کد خبر: 12721

طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی در مجلس نقره‌داغ شد

با پیگیری‌های نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی طرح تشکیل آذربایجان‌غربی منتقی شد.
طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی در مجلس نقره‌داغ شد

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، روز گذشته طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی به مرکزیت شهرستان خوی از سوی یکی از نمایندگان این شهرستان در مجلس اعلام وصل شد.

این طرح با مخالفت‌های شدید نمایندگان شهرهای مختلف آذربایجان غربی از جمله ارومیه و مهاباد در مجلس شورای اسلامی روبرو شد و مخالفان این طرح معتقد هستند که بیان طرح تشکیل استان آذربایجان غربی به مرکزیت خوی تنها مصرف تبلیغاتی دارد و نتیجه ای جز تنش و حاشیه سازی آنهم در آستانه نزدیک شدن به فصل انتخابات ندارد.

صبح امروز با تلاش روح الله حضرت پور و نادر قاضی پور دو تن از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس و ارائه توضیحات به امضاء‌کنندگان طرح، بیشتر نمایندگان امضاهای خود را پس گرفتند و طرح از حد نصاب افتاد.

گفتنی است همچنین برخی از منابع از تغییر نماینده مردم خوی از سمت ریاست مجمع نمایندگان آذربایجان غربی و انتخاب شهروز برزگر نماینده مردم سلماس در مجلس به این سمت خبر دادند.

آذربایجان غربی به مرکزیت شهر ارومیه در طول تاریخ همواره به سبب اینکه رنگین کمان اقوام و ادیان بوده شهره عام و خاص است و سوادی تجزیه طلبی این استان نه تنها نمی تواند شتاب توسعه این استان را بیشتر کند بکه تنها سدی برای دست یافتن آذربایجان غربی به توسعه ماندگار و پایدار خواهد بود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید