14:42|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1398 - 08:49
کد خبر: 12713
یادداشت:

بیمارستان آیت‌الله خویی همچنان اسیر وعده‌های افتتاح است

پروژه ساخت این بیمارستان 26 سال قبل تایید شد اما متاسفانه نه تنها تاکنون افتتاح نشده بلکه با احتساب زمان شروع ساخت این پروژه درمانی را در حال حاضر باید جزو ساختمان های فرسوده قرار دارد.
 بیمارستان آیت‌الله خویی همچنان اسیر وعده‌های افتتاح است

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، اساسنامه بیمارستان یک‌هزار تخت خوابی آیت‌الله خویی در زمینی به وسعت ۳۷ هکتار، اردیبهشت ماه سال ۷۱ به ثبت رسیده و موافقت ساخت این بیمارستان در ۶ اردیبهشت ماه سال ۷۲ توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده است.

به همت مردم خیر شهرستان خوی کلنگ ساخت این بیمارستان در سال 75 زده شد ولی در این مدت پیشرفت فیزیکی چندانی نداشت اما در سال ۹۱ و پس از کاهش تعداد تخت های آن به ۲۲۰ برای تکمیل به دانشگاه علوم پزشکی استان و از طریق دانشگاه به پیمانکار واگذار شد اما باز هم به دلیل کمبود منابع مالی روند احداث آن همچنان کند پیش رفت تا اینکه دولت سال 96 با تزریق اعتبارات ویژه اقدامی برای به اتمام رساندن این پروژه کرد.

در سال گذشته این طرح پیشرفت فیزیکی ۹۸.۵ درصدی داشت که همزمان با آن مراحل اتمام تجهیز را طی می‌کرد، بنا به گفته مسئولان قرار بود شهریورماه سال 97 همزمان با هفته دولت به بهره برداری برسد اما این نیز مانند تمام وعده‌های دیگر تو خالی از آب درآمد.

به نقل از خبرگزاری مهر فرماندار خوی در سال گذشته پیشرفت فیزیکی بیمارستان 200 تخته خوابی آیت الله خویی را 98.5 درصد اعلام کرده بود که اگر این چنین بود این بیمارستان باید در سال گذسته به بهره برداری می‌رسید.

محمد عابدی همچنین اعلام کرده بود که تا کنون بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است و برای به اتمام رساندن آن نیز 5 میلیارد ریال دیگر نیاز دارند سوال پیش آمده حاکی از این است که چرا با داشتن اعتبارات لازم اما باز هم این پروژه به پایان نمی‌رسد؟

اگر این بیمارستان به پایان برسد می‌تواند بخشی از کمبودهای درمانی شمال استان برطرف می‌شود اما چه زمانی قرار است این بیمارستان به پایان برسد؟؟ آیا پس از گذشت 26 سال این امر به وعده مسئولان در هفته دولت امسال به تحقق خواهد رسید یا نه سوالی است که پاسخ آن را نه دیگر از زبان مسئولان بلکه در گذر زمان باید ببینیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید