14:23|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1398 - 07:32
کد خبر: 12695
سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌غربی خبر داد:

کاهش کشفیات قاچاق در مرزهای استان

با وجود افزایش 30 درصدی عملیات‌های مرزبانی، کشفیات قاچاق در مرزهای آذربایجان غربی امسال کاهش یافته است.
کاهش کشفیات قاچاق در مرزهای استان

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، سرهنگ فردین پیری، سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌غربی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، در رابطه با اقدامات مرزبانان آذربایجان‌غربی در سال جاری اظهار کرد: امسال با وجود افزایش ۳۰ درصدی عملیات مرزبانی در سال‌جاری شاهد کاهش کشفیات بوده‌ایم.

وی با اشاره به موفقیت‌های مرزبانان در حوزه پیشگیری از قاچاق خاطر نشان کرد: در سال جاری به دلیل افزایش طرح‌های مرزبانی در حوزه پیشگیری شاهد کاهش قاچاق احشام با ۶۴ درصد و سوخت با ۱۲ درصد هستیم.

سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه در برخی حوزه‌ها شاهد افزایش کشفیات بوده‌ایم، عنوان کرد: در برخی حوزه‌ها شاهد افزایش کشفیات بر خلاف کشفیات حوزه دام و سوخت بوده‌ایم که این موضوع ارتباط مستقیمی با معابر رسمی که قاچاق به‌صورت رسمی در آن انجام میشد دارد.

پیری افزود: در بحث طلا نیز ۳۸۲ درصد افزایش داریم که بیشتر در معابر رسمی بوده، در مورد ارز، ۱۰۰ درصد افزایش کشف دلار، ۱۰۰ درصد یورو و ۱۵۶ درصد افزایش کشفیات لیر در معابر رسمی را شاهد بودیم.

سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در حوزه مواد مخدر ۸۴ درصد افزایش داریم اظهار کرد:  در زمینه مواد مخدر سال گذشته ۱۹۸ کیلو و در سال جاری ۳۶۶ کیلو کشف شده است.

پیری افزود: از ۵ خودرو در سال ۹۷ در مورد کشف خودروی حامل مواد مخدر به ۱۱ خودرو در سال‌جاری رسیده است که در این حوزه نیز کشفیات ۱۲۰ درصد افزایش دارد.

وی در خصوص ارزش ریالی کالای مکشوفه قاچاق طی سال گذشته و سال جاری، گفت: ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق در سال قبل ۴۳۵ میلیارد ریال بود که در سال جاری ۳۰۵ میلیارد ریال شده و در این مورد شاهد کاهش ۳۰ درصدی هستیم.

سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌غربی در رابطه با انسداد کامل نوار مرزی عنوان کرد: در مرزهای آذربایجان‌غربی هیچ معبر خودرویی نداریم و با تلاش مرزبانان و ارائه تجهیزات مناسب، در صدد انسداد کامل نوار مرزی و برخورد جدی با قاچاقچیان هستیم.

پیری با اشاره مسدود شدن 10 درصد از مرز آذربایجان غربی توسط فنس و موانع فیزیکی افزود: تمام مرزهای استان توسط نیروهای مرزبانی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دست کنترل است و در این زمینه از هیچ تلاش و رصدی دست نمی‌کشیم و در صورت داشتن مشکل قطعا با جدید و قاطعیت برخورد می‌شود.

وی با توجه به اینکه امنیت امروز از طریق رسانه و فضای ایجابی ممکن می‌شود نه لوله تفنگ و اسلحه، ادامه داد: رسانه‌ها باید صرفنظر از اخبار داخلی کشور حتما به موضوع اخبار فرامنطقه‌ای و بین‌المللی تجزیه و تحلیل توجه کرده و با این اخبار مقابله مناسب داشته باشند.

سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امروز مولفه‌های امنیت تغییر کرده و نسبت به گذشته تعاریف متفاوتی دارد که از شرایط نظامی خارج شده و شامل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و سایبر می‌شود ادامه داد:امروزه تهدیدات نرم بر تهدید سخت غلبه یافته و تلاش برای برتری در حوزه سخت به صرفه نیست بر همین اساس در حوزه نرم وارد شده‌اند که سلاح اصلی آن رسانه است.

پیری با تاکید بر اینکه قطب دفاعی کشورها رسانه است خاطر نشان کرد: باید رصد رسانه‌های معاند و رسیدن به نحوه مقابله با تهاجمات برای رسانه‌ها مهم باشد و این امر جز با شناخت مولفه‌های امنیت امکان‌پذیر نخواهد بود.

سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: رسانه‌ها در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان نقش اساسی دارند و به همین دلیل باید در اخبار نسبت به تجزیه، تحلیل، پایش و رصد و کنترل دقت کافی داشته باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید