23:26|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 19 مرداد 1398 - 09:14
کد خبر: 12653
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی عنوان کرد:

واحدهای بوم‌گردی استان افزایش 100 درصدی داشته است

واحدهای بوم‌گردی در سال جاری 100 درصد افزایش داشته است و این واحدها زمینه اشتغال 7 هزار را فراهم کرده است.
واحدهای بوم‌گردی استان افزایش 100 درصدی داشته است

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: حضور خبرنگاران در برنامه‌های میراث فرهنگی نقش مهمی در برنامه ها دارد.

وی با معرفی قابلیت ها و ظرفیت های برگزاری رویداد های فرهنگی و گردشگری در مناسبت های مختلف خاطر نشان کرد: این رویداد ها نقش مهمی در معرفی استان دارد و اگر زمان و مکان مناسبی برای این رویداد ها وجود داشته باشد باعث افزایش گردشگر می‌شود.

این مقام مسئول افزود: تلاش بر این است که برنامه هایی در سطح استانی، شهرستانی و ملی برگزار کنیم و حضور خبرنگاران می‌تواند از دلایل اصلی معرفی ظرفیت های استان باشد.

جباری با اشاره به جشنواره ملی گردشگری شمس و مولانا گفت: ثبت جشنواره شمس و مولانا جزء 7 رویداد ملی است که به صورتی ملی برگزار خواهد شد در سال گذشته برگزاری این مراسم با استقبال هم‌وطنان روبرو شد.

وی با تاکید بر سخنان استاندار در رابطه با رونق گردشگری استان ادامه داد: این جشنواره با حضور 16 استان برگزار می‌شود که به همین دلیل به مسائل طبعیت و طبیعت گردی، گردشگری روستایی و بوم گردی توجه فروان شده است که در همین راستا 2 غرفه به حوزه بوم گردی تعلق گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با توجه به حضور هم‌وطنان در جشنواره اقامتگاه‌های بوم گردی را تا 100درصد افزایش داده ایم.

جباری با اشاره به چادر‌های عشایری سراسر کشور که به معرفی فرهنگ اداب و رسوم خواهند بود خاطر نشان کرد: 5 گروه عشایری از آذربایجان غربی و 6 گروه فرهنگی هنری آئینی به معرفی اداب و رسوم ائینی مذهبی می‌پردازند.

وی افزود: این جشنواره با هدف جذب سرمایه گذاران و ارائه فرصت ها سرمایه گذاری بخش گردشگری برگزار می‌شود.

 این مقام مسئول با توجه به استفاده از ظرفیت‌های گردشگری دریاچه ارومیه گفت: جلسات متعددی در جهت ساماندهی دریاچه با حضور تمامی ارگان‌های مربوطه برگزار شده است تا با تقسیم کار بین ارگان ‌ها توانست از ظرفیت‌های دریاچه به خوبی استفاده شود.

جباری با اشاره به ایجاد تاسیسات رفاهی و بهداشتی گفت: در محور شهید کلانتری سازمان راه و شهرسازی، فرمانداری و شهرداری، پاکسازی و تاسیسات رفاهی و بهداشتی را فراهم کرده‌اند.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی و فرمانداری نیز با دایر کردن کمپینگ در محور گورچین قلعه اقداماتی را انجام داده‌ایم و همچنین 30 واحد سرویس بهداشتی و حمام احداث شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با در نظر داشتن وام‌های کمکی که در جهت افزایش گردشگر اعطا می‌شود، اظهار کرد: آمادگی لازم جهت کمک رسانی به سرمایه گذاران برای ایجاد تاسیسات پرتابل و قابل حمل در بستر ظرفیت‌های دریاچه ارومیه را داریم و به این سرمایه گذاران وام‌های کمکی که در جهت افزایش گردشگر اعطا می‌شود.

جباری با بیان اینکه از 15 مرداد سال گذشته تا اول فروردین آمار پذیرش هتل‌ها و مهمان پذیر‌ها افزایش یافته است گفت:امار هتل‌ها، مهمان پذیر‌ها و هتل آپارتمان‌ها تحت پوشش میراث فرهنگی و گردشگری 60 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در پایان سخنان خود گفت: بازدید از اماکن تفریحی، تاریخی و موزه‌ها از اول سال  1میلیون و 800 هزار نفر اعلام شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید