14:44|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 18 مرداد 1398 - 10:24
کد خبر: 12643
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

مسئولان به مشکلات جامعه خبری واقف باشند

مسئولان باید مشکلات خبرنگاران و فعالان رسانه را بدانند و به آن رسیدگی کنند.
مسئولان به مشکلات جامعه خبری واقف باشند

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز،  حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به فرا رسیدن عید قربان،  اظهار کرد: تقسیم گوشت قربانی میان مستمندان و نیازمندان را بهترین اقدامی است که در شرایط اقتصادی فعلی می‌تواند به کمک این خانواده‌ها بیاید.
وی همچنین با اشاره به روز خبرنگار خاطرنشان کرد: موضوع خبر و خبرنگاری موضوع بسیار مهمی در جهان است که باید با علم و آگاهی همراه باشد.
این مسئول افزود: علم به قضایا با خبر محقق می‌شود. رکن رکین مسائل مختلف خبررسانی است.
امام جمعه ارومیه، تاکید کرد: اگر خبرنگاران به انعکاس واقعیت‌ها بر اساس صداقت اهتمام ورزند و از منافع شخصی و مطامع دنیوی دوری کنند قطعا جامعه به سمت بهبود و اصلاح می‌رود.
وی گفت: اگر خبرنگاران تعهد و اخلاق نداشته باشند در آخرت بیش از همه مورد عذاب خواهند بود.
حجت‌الاسلام قریشی، یادآور شد: این امر غلطی است که مردم باید همه چیز را بدانند، بلکه مواردی که موجب اختلافات قومی و مذهبی، تشنج امنیتی یا اجتماعی به دنبال داشته باشد نباید منتشر شود.
وی، اضافه کرد: بهره‌گیری از مطامع سیاسی در انعکاس خبر موجب دوری از انصاف و در نتیجه تشویش در جامعه می‌شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، تاکید کرد: جلوگیری از فساد و ظلم و اتحاد مردم از جمله مباحثی است که خبرنگاران می‌توانند به آن وارد شوند.
حجت‌الاسلام قریشی، در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به سال انتخابات مجلس، گفت: مجلس اهمیت ویژه‌ای در جامعه دارد و بر همین اساس باید در انتخاب افراد برای این منصب دقت کافی کنیم.
وی، گفت: نماینده مجلس باید از قومیت گرایی، اختلاف افکنی و توهین به اقوام دوری کند. اینها سمی در جامعه هستند که موجب ضربه به امنیت ملی می‌شود.
امام جمعه ارومیه، با اشاره به برخی حرمت شکنی‌ها در اماکن عمومی و به ویژه در ساحل دریا و رودخانه‌ها، تصریح کرد: در این زمینه باید مسئولان دقت و نظارت کافی و ویژه داشته باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید