04:56|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 15 مرداد 1398 - 05:15
کد خبر: 12617
باریش گزارش می‌دهد:

گرانی دامن لباس فرم مدارس را هم گرفت

گران شدن ملزومات تحصیلی دانش آموزان از جمله لباس فرم والدین را از همین حالا که کمتر از دو ماه به شروع سال تحصیلی جدید باقی مانده، کلافه کرده است.
گرانی دامن لباس فرم مدارس را هم گرفت

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، خانواده‌هایی که فرزندان مدرسه‌ای دارند این روزها اگر از هفت خوان رستم ثبت نام در مدارس به سلامت رد شده باشند باید با موضوعاتی از قبیل گرانی لباس فرم مدارس، تهیه نوشت افزار و مشکلات دیگر هم دست و پنجه نرم کنند، مشکلاتی که دیگر فرارسیدن بوی ماه مهر، ماه مدرسه را حداقل برای خانواده‌های کم درآمد خوشایند نمی‌کند.

تهیه لباس فرم مدارس دانش‌آموزان خود به تنهایی در این وضعیت بد اقتصادی به مشکلی بزرگ برای خانواده‌ها تبدیل شده است. از آنجایی که نیاز به پوشاک غیرقابل چشم پوشی است تولید کنندگان نیز از این مسئله به خوبی آگاهند به همین دلیل نیز قیمت‌ یونیفرم‌های مدارس رو به فلک کشیده است.

عده‌ای دلیل این گرانی پارچه را نبود مواد اولیه می‌دانند از آنجایی که نمی‌توان مواد اولیه را در داخل کشور تولید کنند پس به‌اجبار باید مواداولیه را وارد کنند.

خانواده ها از سویی معترض قیمت‌ها و تولیدکنندگان از سویی دیگر دچار نگرانی و سرگردانی هستند.

همه این‌ها را نیز در نظر بگیریم باز‌هم نمی‌توان دلیل این را که هر ساله رنگ و طرح جدیدی برای یونیفرم های مدارس انتخاب می‌کنند بیابیم این تغییرات دلیلی می‌شود تا خانواده بیشتر در زیر فشار های مالی دست‌وپا بزنند.

اگر به سایز و اندازه هم توجه کنیم می بینیم که هرچه سایز دانش‌آموز بیشتر باشد یونیفرمش نیز گرانتر خواهد شد و سوال پیش آمده اینجاست که چرا در سال تحصیلی رنگی ثابت برای مقطع ها در نظر نمی‌گیرند؟

هزینه‌های گزاف تحصیلات

مخاطب دیگر باریش نیوز می‌گوید: لطفا جویای هزینه‌هایی که مدارس از اولیا به هنگام ثبت نام میگیرند باشید که آیا این هزینه ها برای چیست؟

وی ادامه می‌دهد: بنده 75 هزار تومان به عنوان حق بیمه پرداخت کردم که واقعا بیش از حد توان دیگر خانواده‌هاست زیرا تنها هزینه پرداختی این مورد نیست و شامل دیگر موارد نیز می‌شود.

این مادر افزوده است: اگر با هزینه بیمه و نوشت افزار نیز کنار بیاییم دیگر با هزینه 300 هزار تومانی یونیفرم مدارس به راستی نمی‌شود کنار آمد لطفا فکری به حال مردم کنید.

مسئولین نسبت به مشکلات مدارس بی‌تفاوت هستند!

یکی از مخاطبان باریش نیوز که تمایلی به ذکر نامش نداشت می‌گوید: بنده 3 فرزند در حال تحصیل  دارم که هزینه لباس آن‌ها بیش از 300 هزار تومان می‌کند.

وی ادامه داد: تمام هزینه‌ها به کنار ما باید در یک مدرسه دولتی هزینه‌های دیگری مانند کمک به مدرسه نیز پرداخت کنیم.

مخاطب باریش نیوز ادامه می‌دهد: بنده سوالی از مسئولین دارم چرا به این موضوع رسیدگی نمی‌کنند؟ اقشار ضعیف جامعه با این وضعیت بد اقتصادی چگونه باید هزینه یونیفرم مدارس، کتاب و بیمه را پرداخت کنند؟

والدین معترض به گران شدن لباس فرم مدارس

پدر دانش‌آموزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باریش نیوز با اعتراض فراوان نسبت به شرایط مدارس گفت:  وقتی پسرم از مقطع ابتدایی به متوسطه تغییر کرد همراه با آن قیمت یونیفرمش نیز رو به فلک کشید.

وی ادامه داد: در زمان ثبت نام پسرم وقتی شرایط خرید لباس را مسئولین پرسیدم آدرس محله‌ای در بالاترین نقطه شهر را به من دادند که بسیار تعجب آور بود.

این سرپرست خانواده خاطر نشان کرد: همانطور که حدس می‌زدم هنگام مراجعه با مغازه ای بسیار شیک رو به رو شدم که شباهتی به تولیدی‌هایی که در سال های گذشته به آن ها مراجعه می‌کردیم نداشت حتی در زمان حساب و کتاب تعجبم چندین برابر شد چراکه نه تنها کیفیت فرم مدارس قابل توجه نبود بلکه رنگ و شکل مناسبی هم نداشته و در عین حال قیمتی تقریبا ۳ برابر سال های گذشته پرداخت کردم.

وی با ناراحتی افزود: به راستی خانواده هایی که توان خرید این لباس‌ها را ندارند چگونه باید کودکان خود را برای ادامه تحصیل راهی مدارس کنند؟ چرا مسئولین فکری به حال مردم و گرانی ها نمی‌کنند؟

اگر شرایط به همین روال ادامه پیدا کند دیگر خانواده‌هایی که توانایی خرید یونیفرم، نوشت افزار و بقیه اقلام مورد نیاز را ندارند از فرستادن کودکان خود به مدارس خودداری می‌کنند.

 مسئولین باید به این اعتراضات و انتقادات توجه کنند و بداند وضعیت اقتصادی شهروندان حال خوبی ندارد آیه به راستی تغییر رنگ و مدل نکته‌ای ضروری است؟؟

گزارش از نعمیه فطانتا

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید