15:45|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1398 - 07:06
کد خبر: 12610
باریش گزارش می‌دهد:

سایه بلاتکلیفی بر سر قیمت نان

مدتی است که خبر افزایش قیمت نان به گوش می‌رسد اما با وجود اینکه هیچ‌‍گونه افزایش قیمت نان در ارومیه اعمال نشده اما مردم نان را با قیمت‌های متفاوت تهیه می‌کنند.
سایه بلاتکلیفی بر سر قیمت نان

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، در چند ماه اخیر خبرهایی مبنی بر افزایش قیمت نان به گوش رسید اما بعد از پیگیری از رئیس اتحادیه نانوایان گفته شد که هیچ‌گونه افزایش قیمت نان در ارومیه اعمال نشده است.
 در این راستا پیامی‌های زیادی از سوی مخاطبان باریش نیوز دریافت شد که با وجود اینکه هیچ‌گونه افزایش قیمت نان اعمال نشده است اما برخی از نانوایان اقدام به کم‌فروشی و گرانفروشی می‌کنند.
از سوی دیگر نیز تعدادی از نانوایان در ارسال پیامی گفته‌اند که مواد اولیه پخت نان افزایش پیدا کرده اما قیمت نان ثابت مانده است و این باعث می‌شود که نانوایان سودی نداشته باشند بلکه ضرر هم می‌کنند.
حجم نان روغنی‌ها کم شده است   
یکی از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: از وقتی که شرایط اقتصادی به وجود آمده باعث شده تا تمامی اقلام اساسی گران شود قیمت نان هم در آشفته بازار اقتصادی در بلاتکلیفی مانده است.
وی افزود: با اینکه قیمت نان افزایش نداشته است اما برخی از نانوایان اقدام به گران فروشی و کم فروشی می‌کنند که این عمل دور از انصاف است.
نانوایان ضررمی‌کنند
ناصر از شهروندان ارومیه‌ای که در نانوایی مشغول به کار است در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: مواد اولیه پخت نان افزایش داشته ولی قیمت نان همچنان ثابت مانده است.
وی افزود: از مسئولان درخواست داریم تا قیمت نان را از بلاتکلیفی خارج کنند تا مردم نیز بتوانند به صورت شفاف و با قیمت مصوب و ثابت نان را تهیه کنند.   
پیگیری باریش نیوز
کمتر از 20 روز گذشته خبرنگار باریش نیوز با رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه گفت‌وگویی را داشته است که در این گفت‌وگو این مسئول اظهار کرد: هیچ‌گونه ابلاغی از سوی اتحادیه نانوایان در سطح کشور برای افزایش قیمت نان در ارومیه اعمال نشده است.
عزیز عسگراوغلو، افزود: پیشنهاد افزایش 25 درصدی قیمت نان به صورت کشوری مطرح شده اما در حال حاضر هیچ‌گونه ابلاغی برای افزایش قیمت نان در ارومیه اعمال نشده است.
رسیدگی به تخلفات نانوایان
وی گفت: رسیدگی به تخلفات نانوایان بر عهده بازرسان اتاق اصناف است و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی نانواها با شماره 124 تماس حاصل نمایند تا در اولین فرصت با حضور بازرسان نظارتی به تخلفات رسیدگی شود.
رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه در پایان به قیمت انواع نان در ارومیه اشاره و ادامه داد: نان لواش ماشینی 180 تومان، لواش تنوری 200 تومان، بربری ساده با نرخ دولتی 700 تومان، بربری ساده با نرخ آزاد 1100 تومان، نان سنگک با نرخ دولتی 750 تومان، سنگک ماشینی با نرخ آزاد کیلویی 2400 تومان، سنگک ماشینی سنتی با نرخ آزاد 1200 تومان و نان روغنی هم با قیمت 1200 تومان عرضه می‌شود.
بعد از گذشت نزدیک به 20 روز باز هم خبری در مورد افزایش 10 درصدی قیمت نان در سطح استان‌ها مطرح شد که با پیگیری خبرنگار باریش نیوز مسئولان متولی در این حوزه در حال حاضر پاسخگوی تماس نبودند و سوژه داغ افزایش قیمت نان همچنان در دست پیگیری و بررسی است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید