16:38|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 12 مرداد 1398 - 05:54
کد خبر: 12595
باریش گزارش می‌دهد:

شیر هم گران شد تا از قافله گرانی عقب نماند!

این روزها افزایش نامتعارف قیمت اقلام اساسی و مواد غذایی به شدت بیشتر شده و در این میان شیر هم گران شد تا از قافله گرانی عقب نماند.
شیر هم گران شد تا از قافله گرانی عقب نماند!

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، استفاده از شیر و لبنیات برای سلامتی انسان بسیار مفید است و پزشکان نیز بر مصرف روزانه آن بسیار توصیه و تأکید کردند. این روزها که افزایش قیمت تقریبا گریبان تمامی اقلام اساسی و مواد غذایی را گرفته است قیمت شیر نیز به حدی زیادی افزایش داشته تا این مواد لبنی هم از قافله گرانی عقب نماند.
تخلف برخی از لبنیات فروشی‌ها در ارومیه
یکی از کاربران باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: برای خرید دوغ و ماست محلی به یکی از لبنیات فروشی‌های شهر ارومیه مراجعه کردم و وقتی قیمت ماست را از فروشنده جویا شدم گفتند که هزار تومان به قیمت آن افزوده شده است.
وی افزود: وقتی علت آن را جویا شدم گفتند که شیر گران شده است! در صورتی ظرف ماست تغییر نکرده بود اما در یک روز افزایش قیمت هزار تومانی آن دور از انصاف است.
این مخاطب گفت از مسئولان درخواست می‌کنیم تا به مشکلات گرانی رسیدگی و با متخلفین برخورد کنند.
عرضه مواد لبنی بی کیفیت با قیمت بالا
علی از شهروندان ارومیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز، گفت: فروشندگان وقتی خبری از افزایش قیمت مواد لبنی دریافت می‌کنند بلافاصله و بدون اطلاع از اعمال قیمت واقعی اقدام به افزایش چند برابری مواد لبنی می‌کنند.
وی افزود: این افراد بیشتر از اینکه به کیفیت مواد لبنی و مخصوصا شیر اهمیت دهند قیمت آن مد نظرشان است و در این صورت اهمیت کمتری به کیفیت مواد تولید شده لبنی اختصاص می‌دهند.
این شهروند ادامه داد: مردم انتظار دارند در قبال پولی که می‌دهند مواد لبنی با کیفیت تهیه کنند اما در برخی از مواقع عکس این عمل مشاهد می‌شود.
افزایش قیمت موادغذایی مردم را کلافه کرده است
یکی از کابران باریش نیوز در پی خبر منتشر شده مبنی بر افزایش قیمت شیرخام در آذربایجان‌غربی گفت: افزایش قیمت موادغذایی مردم را با سختی و مشکلات زیاد اقتصادی مواجه کرده است.
وی افزود: در حال حاضر درآمد نامتعارف و وضعیت بد اقتصادی مردم را کلافه کرده و خانواده‌ها دیگر توان خرید ندارند و نمی‌توانند از پس مخارج زندگی برآیند از مسئولان درخواست داریم در این وضعیت نامتعادل اقتصادی به فکر مردم باشند و از افزایش قیمت‌های مختلف و روزانه‌ای  جلوگیری کنند.
این روزها افزایش قیمت مواد غذایی بیش از هر چیز دیگری مردم را رنج می‌دهد و آنان را در تهیه موادغذایی اولیه، با مشکل اقتصادی مواجه کرده است چرا که استفاده از موادغذایی جزء نیازهای مهم و ضروری هر خانواری به شمار می‌رود و تهیه و استفاده از آن لازم است.
شیر و مواد لبنی هم در این میان از مواد غذایی ضروری حساب می‌شود و افزایش نامتعارف قیمت آن باعث شده مردم دیگر نتوانند همانند گذشته مواد لبنی را در سفرهای خود بگنجانند. 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید