18:28|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 09 مرداد 1398 - 09:07
کد خبر: 12583
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان‌‎غربی:

پنجره واحد سرمایه‌گذاری در ارومیه راه‌اندازی شود

راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در ارومیه یکی از زیرساخت‌هایی است که برای توسعه شهری نیاز است و تمایل مردم به ورود سرمایه‌گذاری در پروژ‌های شهری را بیشتر می‌کند.
پنجره واحد سرمایه‌گذاری در ارومیه راه‌اندازی شود

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، رضا حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان‌‎غربی صبح امروز، 9 مرداد ماه جاری در شانزدهمین نشست مدیران سرمایه‌گذاری کلانشهرهای کشور که به میزبانی ارومیه برگزار شد، در رابطه با تغییر نیازهای جوامع اظهار کرد: با تغییر سطح انتظارات مردم وظایف شهرداری ها روز به روز سنگین‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه زمانی عمران و آبادانی شهر، فضای سبز و پارک در نظر بود اما امروزه وظایف شهرداری افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیاز بومی، زیست محیطی، حمل و نقل، مدیریت ترافیک، ساماندهی و زیبا سازی و حتی مدیریت سالمندان نیز در رابطه با شهرداری‌ها تعریف شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان‌‎غربی ادامه داد: روز به روز تنوع و سطح انتظارات مردم از شهرداران تغییر می‌کند و این تغییر نیز به جاست و این نیاز‌ها هم با گذشت زمان شکل و نوع آن ها تغییر پیدا می‌کند.

وی افزود: در کشورهای دیگر وقتی صحبت از مدیریت شهری می‌شود مردم در کنار انتخاب اعضای شورای شهر، شهردار را نیز خودشان انتخاب می‌کنند، شاید این برخلاف نظر اعضای شورای شهر باشد.

حسینی با بیان اینکه اگر همزمان با انتخابات شورای شهر، مردم شهردار را هم خودشان انتخاب کنند چه می‌شود، خاطرنشان کرد:  چه بسا این باعث تفاوت مدل نظارتی و اجرایی و سیاست‌ها و مسئولیت‌پذیری‌ها در شهرداری شود.

وی با توجه به اینکه قانونی که انسان خلق می‌کند و پیشنهاد می‌دهد بعنوان مصوبه تصویب می‌شود افزود: این قانون در مرحله علمیاتی قرار می‌گیرد می‌تواند تغییر و اصلاح گردد و جامعه ایران نیز نیازمند این تغییر و اصلاح است.

این مقام مسئول گفت: باید پنجره‌واحد باشد چون اگر نباشد مردم، سرمایه گذاران و حتی مدیران شهری هم خسته می‌شوند و در پی این خستگی پروژه‌ها پیش نمی‌روند.

حسینی با گلایه از نظامی که برای شهرداری ها تعریف شده است اظهار کرد: نظامی که برای شهرداری ها تعریف شده به تنهایی پاسخگوی نیاز‌های شهرداران برای خدمات دهی کافی به شهر و انجام تمامی پروژه های شهری نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان‌‎غربی در پیان گفت: برای تحقق این اتفاق همه ما باید به این باور که انجام سیاست‌های خدمات شهری باید به یک پنجره واحد تبدیل شود برسیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید