08:54|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 09 مرداد 1398 - 07:46
کد خبر: 12579
شهردار ارومیه تاکید کرد:

ضرورت قوت گرفتن سرمایه‌گذاری برای توسعه شهری

شهرداری‌ها برای اینکه روی پای خود بایستند چاره‌ای جز جذب سرمایه گذار و تقویت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راستای توسعه شهری ندارند.
ضرورت قوت گرفتن سرمایه‌گذاری برای توسعه شهری

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، محمد حضرت‌پور، شهردار ارومیه صبح امروز، 9 مرداد ماه جاری در شانزدهمین نشست مدیران سرمایه‌گذاری کلانشهرهای کشور که به میزبانی ارومیه برگزار شد، در رابطه با دغدغه‌های اعضای شورای شهر اظهار کرد: شورایی که نماینده منتخب مردم است دغدغه اینکه فردا اتهامی به سمتش سرازیر شود را دارد و این تفکر اجازه نمی‌دهد به راحتی تصمیم بگیرد و اهداف اجرایی برای توسعه خدمات شهری را برنامه ریزی کند.

وی با بیان اینکه ماهم می‌توانیم شاهد این شویم که مانند کشورهای اروپایی 60 درصد درآمدهایمان از بخش سرمایه‌گذاری خصوصی تامین شود، ادامه داد: در حال حاضر شهرداری‌های کشور برای وصول عوارض سوخت و ترافیک سال‌ها انتظار باید بکشند.

حضرت‌پور با بیان اینکه راه رهایی از بحران‌های مالی در شهرداری حرکت به سمت سرمایه‌گذاری است افزود: شهرداری‌ها برای اینکه روی پای خود بایستند چاره‌ای جز جذب سرمایه گذار و تقویت سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های عمرانی در راستای توسعه شهری ندارند.

وی با اشاره به این مطلب که در حال حاضر بخشی از مجموعه‌های مدیریت شهری به دلیل اینکه به سمت سرمایه گذاری حرکت کرده اند در دستگاه قضایی گرفتارشدند، بیان کرد: تقابل جدی در حاکمیت اجرایی کشور و مجلس شورای اسلامی با شهرداری‌ها منجر شده است که از تصویب قوانینی برای سرمایه‌گذاری عاجز بمانیم.

حضرت‌پور بیان کرد: در حال حاضر بیشتر شهرهای کشورهای اروپایی با حرکت به سمت سرمایه گذاری توانسته توسعه شهری رقم بزند همان گونه شهرداری استانبول با 160 شرکت کشتیرانی توانسته است قدم‌های مثبتی در حوزه سرمایه گذاری بردارد.

این مسئول عنوان کرد: تا زمانی که مشکلات قانونی در جذب سرمایه گذار را  حل نکنیم در این راه به موفقیت دست نخواهیم یافت.

شهردار ارومیه در پایان این نشست گفت: امید است با تسهیل امور و وضع قوانینی راه را برای سرمایه‌گذاری‌ها همواره کنیم تا درسایه آن رفاه شهروندی و رونق اقتصادی در شهرها را رقم بزنیم                                                                                                                                                                 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید