14:32|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 21 تیر 1398 - 15:04
کد خبر: 12397
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

حج نماد همدلی و مبارزه با ظلم است

حج نماد همدلی جهان اسلام و مسلمانان برای مبارزه با ظلم و زورگویی های سران استکبار است.
حج نماد همدلی و مبارزه با ظلم است

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز ، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی ، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه امروز در خطبه های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت ایام دهه کرامت و تبریک ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع) اظهار کرد: حضرت امام رضا علیه السلام الگو و سرمشق بسیار خوبی برای مسلمانان است.
وی به شخصیت والای امام رضا(ع) اشاره و افزود: حضرت در حین میل غذا تمامی خدمتکاران خود را برای صرف غذا دعوت میکرد و این نشان از کرامات والای امام رضا(ع) است.
حجت‌الاسلام قریشی ادامه داد: امام رضا(ع) اکثر ساعات شب را به راز و نیاز با خداوند متعال مشغول میشد شبانه به فقرا کمک و پنهانی صدقه میداد.
وی عنوان کرد: بزرگترین نعمتی که خداوند به ملت ایران عطا کرده وجود قبر مبارک حضرت رضا علیه السلام در کشور است از پدر بزرگوار امام رضا علیه السلام روایت شده که می فرمایند: هر کس به زیارت فرزند من در طوس برود خداوند گناهانش را می بخشد همچنین از امام رضا(ع) روایت شده که میفرمایند: هر کس مرا زیارت کند مانند آن است که پیامبر(ص) را زیارت کرده است.
حجت‌الاسلام قریشی در خطبه های سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت شهادت تعدادی از رزمندگان اسلام گفت: شهیدان  جان خود را در راه دین و اسلام فدا کردند و رزمندگان اسلام به زودی انتقام خون شهیدان را خواهند گرفت.
وی افزود: رسانه های مجازی کمتر به مسئله شهادت شهدای پیرانشهر  پرداختند که جا دارد بیش از این به این مسئله توجه داشته باشند.
حجت‌الاسلام قریشی به روز گرامیداشت عفاف و حجاب اشاره و اظهار کرد: رعایت حجاب در جامعه اسلامی مسئله بسیار مهمی است اما متاسفانه برخی افراد با پوشش نامناسب مسئله حجاب را خدشه دار می‌کنند که در این مواقع مسئولان باید با جدیت تمام برخورد و با بد حجابی در جامعه مقابله کنند.
وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند حج باید همراه با براعت و حج ابراهیمی باشد مسئله حج نماد همدلی و مبارزه با ظلم است.
وی گفت: مسئولانی که به عنوان راهنمای کاروان به حج مشرف میشوند باید شخصیت مردم شخصیت و اقتدار ایران  را به جهانیان نشان دهند سرزمین وحی نباید زیر سلطه آمریکا باشد.
امام جمعه ارومیه در پایان به حفظ محیط زیست نیز تأکید کرد و گفت: محافظت از محیط زیست امر بسیار ضروری و مهم است و مردم باید در حفظ آن کوشا باشند چرا که تخریب محیط زیست تبعات جبران‌ناپذیری در پی دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید