06:01|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1398 - 10:35
کد خبر: 12185

سالن‌های سینما یار ذخیره توسعه نشاط اجتماعی

چندسالی است از ظرفیت سالن‌های سینما برای پخش مسابقات ورزشی استفاده می‌شود، یار ذخیره‌ای که می‌تواند نقش مهمی در توسعه نشاط اجتماعی داشته باشد.
 سالن‌های سینما یار ذخیره توسعه نشاط اجتماعی

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، چندسالی است که استفاده از ظرفیت سالن‌های سینما در پخش مسابقات ورزشی برای مردم و مسئولان معمول شده اما استفاده از این پتانسیل برای ارتقای شاخص نشاط اجتماعی در ارومیه که همچنان از ضعیف بودن زیرساخت‌های سینمایی رنج می‌برد، نیازمند بازسازی و تجهیز سالن‌ها است، مطالبه‌ای که علیرغم وعده‌های داده شده همچنان بی‌پاسخ مانده است.
از ویژگی‌های سینما می‌توان به تأثیرگذاری آن در جامعه فرهنگی اشاره کرد که برهمین اساس استفاده از ظرفیت‌ سینماها‌ می‌تواند تحولات اساسی فرهنگی و هنری قابل توجهی را در پی داشته باشد.
همان‌طور که در چند روز گذشته شاهد پخش مسابقات والیبال از سینماها بوده‌ایم و مردم نیز از این امکانی که فراهم شده بود استقبال خوبی داشته و با حضور خانوادگی در سینماها به تماشای والیبال پرداختند و در کنار خانواده و همشهریان خود از دیدن مسابقات لذت بردند.
مردم از برنامه‌های سینماها استقبال می‌کنند
یکی از همشهریان ارومیه‌ای که به همراه خانواده خود جهت تماشای مسابقات والیبال به سینما آمده بود در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز، گفت: استفاده از ظرفیت سینما در بابت تماشای مسابقات والیبال برای من و خانواده‌ام لذت بخش بود.
وی افزود: اما در حال حاضر سینماهای شهر ارومیه از امکانات کامل رفاهی برخوردار نیستند و باید مسئولان بیشتر به این موضوع توجه کنند تا مردم نیز برای حضور در سینماها رغبت داشته باشند.
جای خالی برنامه‌های کودکان در سینماهای ارومیه
علی که با حضور فرزند خود به سینما آمده بود در گفت‌وگو با خبرنگار باریش گفت: رونق سینماها در سطح شهر و استفاده از پتانسیل آن در زمینه‌های آموزش برای کودکان می‌تواند اثرات مثبت در پی داشته باشد.
وی گفت: اگر برنامه‌های آموزشی و فرهنگی ویژه کودکان در سینماها به نمایش گذاشته شود نسل کودکان نیز می‌تواند در توسعه فرهنگی و هنری نقش داشته باشد و همچنین زمینه فعالیت برای برنامه سازی آموزشی برای قشر کودک نیز محیا می‌شود.
اعتبار سه میلیارد تومان برای به‌روز کردن سینماهای استان   
حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی باریش نیوز، در خصوص تعداد و وضعیت سینماهای استان اظهار کرد: از 22 سینمای موجود در آذربایجان غربی در حال حاضر 19 سینما به صورت فعال و نیمه فعال در استان فعالیت دارند و تعداد ظرفیت کل سینماهای استان 12 هزار صندلی است.
خدایاری با اشاره به اشراف متولیان هنری استان به مشکلات سینماها و تلاش برای رفع هرچه سریعتر کمبودها، یادآور شد: در حال حاضر اساسی‌ترین مشکل سینماهای استان، فرسودگی ساختمان‌ها و نبود تجهیزات و امکانات داخلی سینماها است که این امر نیاز به اهمیت و بازسازی مبرم دارد.
وی عنوان کرد: عمده گلایه مخاطبان سینما از لحاظ وضعیت نامناسب فضا و امکانات داخلی سینماها است که بروز، مدرن و مجهز نیستند در حالی که بسیاری از صنایع در استان نوسازی و بروز شده‌اند اما سینماها از این قاعده محروم هستند و متاسفانه به امکانات کم و نامناسب بسنده شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در پایان تصریح کرد: برای بازسازی و ساماندهی سینماهای مرکز استان، سه میلیارد تومان تأمین اعتبار در نظر گرفته شده که در صورت ابلاغ و تخصیص بودجه می توان بخش بزرگی از کمبودهای فیزیکی سالن‌های سینمای استان را برطرف کرده و تعداد مخاطبان حرفه‌ای هنر هفتم را در استان افزایش داد.

وجود سینماها فرصت مناسبی برای انجام کارهای فرهنگی و هنری است و در صورت فراهم سازی امکانات مناسب در این مکان‌های هنری، علاقمندان به عرصه‌های فرهنگ و هنر نیز برای تماشای برنامه‌های متنوع و اکران فیلم، به سینماها روی می‌آورند و از این رو صنعت سینمایی در آذربایجان غربی رونق گرفته و تحویل اساسی را شاهد می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید