12:22|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 19 اسفند 1397 - 13:41
کد خبر: 11608
سرپرست امور مالیاتی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

مشاغل زیان ده مشمول پرداخت مالیات نمی‌شوند

جهت حمایت از تولید داخلی و رونق اقتصادی اگر شرکت یا مشاغلی در طول سال مالیاتی زیان‌ده باشند مشمول پرداخت نمی‌شوند.
مشاغل زیان ده مشمول پرداخت مالیات نمی‌شوند

حسن کوماسی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اقتصادی باریش اظهار کرد: سال مالیاتی از ابتدای فروردین ماه هرسال آغاز و 29 اسفندماه همان سال پایان می‌یابد و برای مشاغل تا 31 خرداد سال بعد فرصت داده می‌شود تا مصارف و هزینه خود را اعلام کنند.
وی ادامه داد: اشخاص حقوقی مانند شرکت‌ها تا 31 تیر فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی دارند و اگر شرکت یا مشاغلی در سال مالیاتی زیان‌ده باشد مالیات از آن دریافت نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: چنانچه مشاغل سود ده باشد مالیات دریافتی از 15 درصد سود سالانه شروع می‌شود و سقف نهایی مالیات 25 درصد است به طوری که تا 10 میلیون تومان 15 درصد، 10تا 50میلیون تومان 20 درصد و بیشتر از 50 میلیون شامل پرداخت 25 درصد پرداخت مالیات می‌شود.
کوماسی تصریح کرد: بیش از 98 درصد مشاغل در آذربایجان غربی مشمول پرداخت مالیات 15 درصد می‌شوند و در قانون جدید با توجه به اینکه مشاغل به سه گروه تقسیم بندی شدند، مشاغلی را که بالای 3 میلیارد فروش سالانه دارند، ملزم به نگهداری دفترکل کرده است.
این مسئول شفافیت اقتصادی را مهم‌ترین کارکرد دریافت مالیات دانست و افزود: شاید شغلی درآمد متناسب برای پرداخت مالیات را نداشته باشد اما باید روند معاملات انجام شده در چرخه اقتصادی شغل برای دولت شفاف‌سازی شود.
کوماسی تصریح کرد: مکانیزه شدن صندوق‌های درآمد باعث شده به جای اینکه موئدی را مدیریت کنیم صندوق درآمدشان را مورد بررسی قرار می‌دهیم و همین امر زمینه حذف رابطه‌ها و واسطه‌ها را از معاملات اقتصادی فراهم می‌کند.
سرپرست امور مالیاتی آذربایجان غربی، در پایان با بیان اینکه مالیات در واقع باز توزیع ثروت در جامعه را ممکن می‌کند، تصریح کرد: مخارج بسیاری از خدمات که دولت در قالب یارانه به گروه‌های مختلف پرداخت می‌کند، از مالیات دریافتی تامین می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید